TeamViewer da zarobić partnerom
Działająca od 2005 r. firma TeamViewer wypracowała status lidera na rynku usług zdalnego dostępu do pulpitu, dzięki którym administratorzy IT i działy wsparcia użytkowników oszczędzają wiele cennych godzin. Od pewnego czasu TeamViewer do współpracy zaprasza także firmy partnerskie.
O sukcesie TeamViewera świadczy statystyka. Aplikacja dająca dostęp do usługi została zainstalowana na ponad 1,7 mld urządzeń (dla każdego z nich generowany jest unikalny identyfikator), a obecnie codziennie przybywa 750 tys. nowych. Średnio na świecie nawiązanych jest 20 mln połączeń. Z tego rozwiązania korzysta 90 proc. korporacji z listy Fortune 500. Oprócz niego firma TeamViewer oferuje dwie dodatkowe usługi – przejęte w 2011 r., bazujące na chmurze rozwiązanie Monitis do bezagentowego monitorowania stron WWW, serwerów i aplikacji, a także samodzielnie stworzoną zintegrowaną platformę ITbrain do zarządzania środowiskiem IT.
TeamViewer 13 to najnowsza wersja aplikacji, którą wyposażono w ponad 20 nowych funkcji. Jedną z najważniejszych jest zdalny dostęp do ekranu urządzeń z systemem iOS – TeamViewer jest obecnie jedynym na rynku umożliwiającym to programem. Usprawniono też procedurę ponownego łączenia się z urządzeniami, gdy sesja zostanie przerwana, ułatwiono przesyłanie plików, uproszczono logowanie oraz zapewniono zdalne drukowanie dokumentów w wyższej niż dotychczas jakości.
Licencja na zdalne wsparcie
TeamViewer prowadzi program partnerski, w ramach którego firmy resellerskie i integratorskie mogą uzyskać tytuł certyfikowanego partnera na jednym z czterech poziomów: zarejestrowany, srebrny, złoty, platynowy. Aby dołączyć do programu, należy podpisać stosowną umowę z dystrybutorem – firmą Prianto (można rozpocząć współpracę od razu od poziomu srebrnego). Członkostwo w programie gwarantuje uzyskanie rabatów na usługi TeamViewer do dalszej odsprzedaży w wysokości od 6 do nawet 20 proc. ceny katalogowej. Resellerzy, którzy nie zarejestrują się w programie, mogą liczyć tylko na 4 proc. rabatu. Wszystkie faktury wystawiane są w złotówkach, z dogodnym terminem płatności.
Sebastian Pacanek
Sales Manager, Prianto
TeamViewer od lat wyznacza standardy w zakresie zdalnego wsparcia użytkowników. Współpraca z producentem jest chętnie podejmowana przez partnerów, którzy dzielą się na dwie kategorie. Pierwsza to typowi resellerzy, którzy zarabiają na odsprzedaży licencji i realizują kilka lub kilkanaście zamówień w miesiącu. Druga to integratorzy, dla których TeamViewer jest kluczowym elementem większego projektu – z reguły korzystają z tej platformy do świadczenia wsparcia dla klientów końcowych. Jako dystrybutor doskonale rozumiemy zasady licencjonowania i zawsze wybieramy licencję adekwatną do projektu. Często przed złożeniem zamówienia pomagamy partnerom w konsultacjach z klientem, aby mieć pewność, że realizacja jego pomysłu jest możliwa z wykorzystaniem danej licencji.
Firmy o statusie Registered Partner, oprócz rabatu w wysokości 6 proc., zyskują możliwość sprzedaży licencji instytucjom z sektora rządowego. Mogą też liczyć na wsparcie dystrybutora w organizowaniu spotkań i webinariów, przygotowywaniu materiałów promocyjnych i realizacji wspólnych akcji marketingowych.
Partnerzy o statusie srebrnym i wyższych, oprócz większych rabatów, zyskują szereg dodatkowych przywilejów. Mogą kupować licencje nie do odsprzedaży (NFR) z 50-proc. rabatem (subskrypcja na jeden rok) oraz negocjować warunki wyceny w przypadku dużych projektów i specjalnych potrzeb klientów.
Sprzedaż przez kanał partnerski w Polsce prowadzona jest od niedawna (jeszcze do 2016 r. 95 proc. transakcji firma TeamViewer zawierała z klientami bezpośrednio). Producent deklaruje, że jest gotów nawet w całości przejść na sprzedaż kanałową, jeśli zaangażowanie partnerów będzie wystarczająco wysokie. A perspektywy biznesu są bardzo dobre, bo 90 proc. sprzedawanych licencji jest odnawianych.
Dodatkowe informacje
Sebastian Pacanek, Sales Manager, Prianto,
tel. 666 057 053, sebastian.pacanek@prianto.com, kontakt@prianto.pl
Podobne artykuły
TeamViewer: nie tylko zdalny pulpit
TeamViewer jest znany od lat z niezawodnej usługi umożliwiającej uzyskiwanie zdalnego dostępu do pulpitu komputerów. To jednak tylko jeden z wielu produktów tej marki. Portfolio producenta jest nieustannie rozwijane o rozwiązania dla firm z każdej branży i o różnej wielkości.
Zaawansowana kontrola aplikacji i urządzeń z Ivanti
Application Control i Device Control to tylko wybrane przykłady rozwiązań Ivanti, wyposażonych w zaawansowane mechanizmy ochronne i gwarantujących poufność danych użytkowników.
Ivanti: profesjonalne zarządzanie infrastrukturą IT
Ivanti od lat specjalizuje się w tworzeniu narzędzi do zarządzania infrastrukturą IT, które oszczędzają czas i wysiłek administratorów, podnosząc jednocześnie poziom bezpieczeństwa w firmie. Mogą one spełniać wiele zadań – od prowadzenia inwentaryzacji sprzętu i oprogramowania, przez zarządzanie licencjami i optymalizację ich wykorzystania, aż po wymuszanie dokonywania aktualizacji aplikacji oraz integrację z systemami typu ITSM.