TeamViewer: nie tylko zdalny pulpit
TeamViewer jest znany od lat z niezawodnej usługi umożliwiającej uzyskiwanie zdalnego dostępu do pulpitu komputerów. To jednak tylko jeden z wielu produktów tej marki. Portfolio producenta jest nieustannie rozwijane o rozwiązania dla firm z każdej branży i o różnej wielkości.
TeamViewer od 2005 r. jest liderem innowacji w obszarze zdalnego wsparcia – ugruntował ten styl świadczenia usług dla użytkowników komputerów osobistych, a od kilku lat również tworzy rozwiązania nowej generacji obejmujące swym zasięgiem całą firmową infrastrukturę IT oraz wiele procesów biznesowych. Poniżej przykłady nowatorskich narzędzi, które gwarantują szybsze rozwiązywanie problemów, zwiększenie zadowolenia klientów i pracowników oraz wzmocnienie lojalności obu tych grup.
TeamViewer Tensor to chmurowa, skalowalna liniowo platforma typu SaaS, zapewniająca zdalny dostęp z dowolnego miejsca do wszelkiego typu rozwiązań IT stosowanych w przedsiębiorstwach i zarządzanie nimi. Dzięki niej usługodawcy oraz pracownicy działu wsparcia mogą zdalnie łączyć się z komputerami, serwerami, urządzeniami mobilnymi, systemami punktów sprzedaży (POS) z systemem Android oraz sprzętem przemysłowym wyposażonym w cyfrowy interfejs człowiek-maszyna (Human-Machine Interface).
Zdalne zarządzanie, monitorowanie oraz kontrolowanie sprzętu IT i przemysłowego przekłada się na poprawę wydajności operacyjnej, skraca czas rozwiązywania problemów i eliminuje ryzyko przestojów. Dane przesyłane pomiędzy urządzeniami są w pełni szyfrowane (nie ma potrzeby stosowania tunelowania VPN), co gwarantuje ich bezpieczeństwo, a także zgodność z regulacjami prawnymi, w tym RODO.
Istnieje także możliwość ograniczenia zakresu zdalnego dostępu do wybranych aplikacji i urządzeń dzięki zastosowaniu bazującego na rolach silnika do zarządzania użytkownikami, grupami i zezwoleniami – to dodatkowo wpływa na zapewnienie poufności firmowych danych. Obecny jest również bazujący na standardzie SAML 2.0 mechanizm pojedynczego uwierzytelniania użytkowników (SSO), zgodny z obowiązującymi zasadami korporacyjnymi. TeamViewer Tensor wyposażony jest też w funkcję tworzenia raportów, które mogą być wykorzystywane do celów audytowych.
Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest TeamViewer Engage. Jest to platforma nowej generacji, służąca do angażowania klientów w proces sprzedaży i wsparcia online, ułatwiająca ich zdalną obsługę oraz prowadzenie wielokanałowej komunikacji (czat, wideo, współpraca na dokumentach i wiele innych), dzięki której firmy mogą podnieść jakość i szybkość obsługi oraz zwiększyć przywiązanie klienta do marki.
Komunikacja agenta z klientem może odbywać się za pomocą czatu wideo, zintegrowanego z witryną internetową, portalem online lub aplikacją mobilną. Mogą oni skorzystać także ze wspólnego ekranu (funkcja co-browsing), uruchamianego w przeglądarce na urządzeniu dowolnego typu, bez konieczności pobierania i instalowania żadnego oprogramowania. Oczywiście dostępny jest również mechanizm czatu, w którym można zaimplementować reguły warunkowe – zestaw pytań ułatwiających przypisanie udzielającemu odpowiedzi najbardziej właściwego agenta. TeamViewer Engage ułatwia też koordynowanie terminarza spotkań z klientami – można zsynchronizować to narzędzie z ulubioną aplikacją kalendarza, wysyłać zaproszenia na spotkania pocztą elektroniczną i korzystać z aplikacji Appointment Booker, aby umożliwić klientom rezerwację terminów w kalendarzu agenta.
Ponieważ TeamViewer Engage zapewnia bezpośredni kontakt z klientami, szczególnie ważne są aspekty dotyczące bezpieczeństwa, aby uniemożliwić nadużycia albo wręcz próby wyłudzenia danych lub zasobów klientów w wyniku włamania do infrastruktury firmy i podstawienia przez cyberprzestępców swojego „konsultanta”. Dlatego TeamViewer Engage został wyposażony w bezpieczny system jednokrotnego logowania (SSO), jak też mechanizm kontroli dostępu pracowników, bazujący na ich rolach. Istnieje również możliwość audytu wszystkich kontaktów z klientami. Dzięki zapewnionej w ten sposób bezpiecznej interakcji z klientami w kanałach cyfrowych, bez ujawniania wrażliwych danych osobowych, narzędzie to ułatwia zagwarantowanie zgodności firmowych procedur z RODO. Ciekawą funkcją jest również moduł do składania wiążących prawnie podpisów elektronicznych pod umowami, zamówieniami, formularzami i innymi cyfrowymi dokumentami, bez konieczności inwestowania w osobne oprogramowanie.
Infrastruktura IT pod kontrolą
Remote Management and Monitoring (RMM) zapewnia zintegrowane zdalne monitorowanie całego środowiska IT i zarządzanie nim z jednego panelu administracyjnego, a dzięki temu stworzenie systemu wczesnego rozpoznawania potencjalnych problemów informatycznych. Kontroluje różne aspekty o znaczeniu krytycznym dla biznesu, takie jak użycie procesora, wykorzystanie pamięci, stan łączności z internetem czy uruchomienie określonych procesów.
Znajdujący się w RMM moduł Asset Management umożliwia błyskawiczne generowanie i przeglądanie raportów dotyczących wszystkich urządzeń, zainstalowanego oprogramowania, adresów IP, systemów operacyjnych i innych. Natomiast dzięki funkcji Patch Management możliwe jest zdalne – ręczne lub automatyczne – instalowanie aktualizacji i poprawek oprogramowania.
RMM zintegrowany jest też z silnikiem antywirusowym Malwarebytes, dzięki czemu zapewnia ochronę komputerów i serwerów przed takimi zagrożeniami jak wirusy, trojany, rootkity, spyware, ransomware i exploity zero-day. Rozwiązanie to wyszukuje sygnatury znanych zagrożeń oraz wykorzystuje uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję do wykrywania, izolowania i usuwania ataków zero-day. Kolejnym mechanizmem zabezpieczającym jest TeamViewer Backup, który zapewnia wykonywanie kopii zapasowych plików w chmurze z zastosowaniem najwyższych standardów ochrony danych.
Dzięki niezawodnym rozwiązaniom do świadczenia zdalnego wsparcia TeamViewer stał się firmą o globalnej rozpoznawalności – ma największą na świecie infrastrukturę zdalnej łączności, obejmującą 200 krajów i ponad 2,5 miliarda urządzeń. Bazując na tym doświadczeniu od kilku lat rozwijamy ofertę, aby rozszerzyć zakres wsparcia poza komputery osobiste. Obecnie ułatwiamy pracę administratorom całej infrastruktury IT w przedsiębiorstwach, ale oferujemy także wciąż unikalne rozwiązania nowej generacji, których elementy przez wiele lat podziwialiśmy w filmach science-fiction. Dziś to ekscytująca rzeczywistość, znacznie usprawniająca pracę, zwłaszcza w branży przemysłowej, logistycznej czy handlowej. Zapraszam do rozwijania jej z nami!
Rozszerzone wsparcie
Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality) wchodzi powoli także do polskich firm przemysłowych. Wspiera pracowników w różnego typu procesach logistycznych, produkcyjnych i montażowych, podnosi jakość pracy, zmniejsza liczbę reklamacji i pozwala zmniejszyć koszty. Oprogramowanie TeamViewer Assist AR umożliwia zastosowanie rozwiązań AR do świadczenia zdalnego wsparcia technikom odpowiedzialnym np. za instalację lub naprawę skomplikowanych maszyn, z wykorzystaniem smartfona lub tabletu. Zapewnia to przede wszystkim olbrzymią oszczędność czasu i kosztów dzięki wyeliminowaniu konieczności podróżowania ekspertów do miejsca, gdzie znajduje się sprzęt. Możliwe jest także nagrywanie sesji pomocy technicznej w celu wykorzystania jej do prowadzenia szkoleń.
W ofercie producenta są również znacznie bardziej zaawansowane rozwiązania. Rodzina oprogramowania TeamViewer Frontline jest pierwszym na świecie i w pełni zintegrowanym pakietem dla pracowników wykorzystujących systemy AR. Umożliwia tworzenie treści AR wyświetlanych w urządzeniach typu wearable. Jest on obsługiwany za pomocą przyjaznego graficznego interfejsu, bez konieczności korzystania z jakiegokolwiek języka skryptowego lub programowania. Zawiera edytor workflow, jak też dodatkowe, wstępnie skonfigurowane komponenty do optymalizacji pracy, np. umożliwiające konwertowanie mowy do tekstu, zapewniające integrację z czujnikami IoT, otwieranie dokumentów PDF i wiele innych.
Liczbę sposobów zastosowania rozwiązania TeamViewer Frontline w łańcuchu dostaw przedsiębiorstwa ogranicza tylko ludzka wyobraźnia. Skorzystają z niego firmy borykające się z nieefektywnym zarządzaniem wydajnością, problemami ze skoordynowaniem dostępności ekspertów w różnych lokalizacjach, niewystarczająco wykształconym personelem technicznym czy dysponujące bardzo skomplikowanym we wdrażaniu, obsłudze i serwisowaniu sprzętem. TeamViewer w ramach pakietu Frontline przygotował cztery produkty: xPick (wsparcie dla procesów logistycznych, zbierania zamówień, sortowania towaru), xMake (instalacja sprzętu, kontrola jakości, zdalne szkolenia personelu), xInspect (utrzymanie i serwisowanie, zdalna diagnostyka i rozwiązywanie problemów) oraz xAssist (zdalne wsparcie, usługi posprzedażne, szkolenia).
Dystrybutorem rozwiązań TeamViewer w Polsce jest Prianto.
Dodatkowe informacje: Marta Rose, Channel Account Manager, TeamViewer, marta.rose@teamviewer.com
Podobne artykuły
Infrastruktura IT pod stałą kontrolą
Właściciele systemów IT dążą do tego, żeby czas ich przestoju nie był dłuższy niż kilka sekund, a najlepiej, aby w ogóle do niego nie dochodziło. Aby uzyskać ten efekt, wszystkie elementy infrastruktury krytycznej muszą być monitorowane, żeby w momencie pojawienia się alarmu, natychmiast podjęto działania zapobiegawcze lub naprawcze.
TeamViewer da zarobić partnerom
Działająca od 2005 r. firma TeamViewer wypracowała status lidera na rynku usług zdalnego dostępu do pulpitu, dzięki którym administratorzy IT i działy wsparcia użytkowników oszczędzają wiele cennych godzin. Od pewnego czasu TeamViewer do współpracy zaprasza także firmy partnerskie.