CRN Polska: Ponad dwa miesiące temu otworzyliście pierwszy własny salon komputerowy Reactor w Piotrkowie Trybunalskim. Miejscowi resellerzy twierdzą, że zaczęliście od zaniżania cen.

Rafał Kraczek: Nie ukrywam, że zależało nam na rozgłosie i w pierwszym miesiącu działalności pewne produkty wystawiliśmy w promocyjnych cenach. Programowe obniżanie cen prowadzi jednak do bezpośredniej wojny cenowej z konkurencją, czego absolutnie nie chcemy.

CRN Polska: Dlaczego Piotrków?

Rafał Kraczek: Piotrków Trybunalski jest miastem, w którym nie posiadaliśmy aktywnych klientów, a jednocześnie dostrzegliśmy (i widzimy nadal) olbrzymi potencjał.

CRN Polska: Jaki potencjał może tkwić w 80-tysięcznym mieście, położonym w nie najbogatszym regionie kraju?

Rafał Kraczek: Piotrków jest miastem, które stwarza dobre warunki życia młodym ludziom. Migracja do większych miast jest tutaj niewielka, działają filie wyższych uczelni, systematycznie powiększając swoją ofertę programową. Ikea rozbudowuje europejski magazyn, powstaje nowoczesne centrum logistyczne (Piotrków leży na skrzyżowaniu głównych szlaków komunikacyjnych Polski). Rozwijają się firmy produkujące maszyny dla górnictwa i części dla koncernów samochodowych.

CRN Polska: Ostatnio zaczęły też działać dwa salony Sferisa – w Kauflandzie i Hypernovej. Nie będzie wam łatwo przy takiej konkurencji.

Rafał Kraczek: Chcemy zdobywać klien­tów nie tylko cenami, ale na przykład klimatem placówki, który jest zupełnie inny niż w przeciętnych sklepach komputerowych w Polsce. Poza tym zamierzamy w niej stworzyć internetowy kącik dla klientów, gdzie będą mogli za darmo poserfować w sieci.

CRN Polska: Piotrkowski Reactor został otwarty na początku grudnia. Jakie obroty udało się wam uzyskać w ostatnim miesiącu roku?

Rafał Kraczek: Debiut był trudny, ale udany. Nauczyliśmy się, na co zwracać większą uwagę. W grudniu mieliśmy ponad 100 tys. zł obrotów, co jak na nowego gracza jest przyzwoitym osiągnięciem. Myślę, że w pierwszym kwartale 2005 roku rozwiniemy skrzydła i podwoimy obroty w skali miesiąca.

CRN Polska: Planujecie otwarcie kolejnych dziewięciu własnych salonów jeszcze w tym roku?

Rafał Kraczek: Tak, budujemy własną sieć detaliczną w miastach liczących 50 – 100 tys. mieszkańców, w których nie mamy aktywnych klientów. Do końca 2005 r. chcemy dysponować dziesięcioma własnymi sklepami i około trzydziestoma partnerskimi, działających pod szyldem Reactor. Z kolei z myślą o dotychczasowych klientach budujemy program partnerski. Oddamy w ich ręce narzędzia, które do tej pory były dostępne tylko w dystrybucji.

CRN Polska: To znaczy?

Rafał Kraczek: Program będzie trzystopniowy – w zależności od wielkości obrotów, ich dynamiki i zaangażowania we współpracę z Yamo, klient będzie mógł liczyć na wsparcie reklamowe, oprogramowanie demo, udział w promocjach i dostęp do wysokomarżowych produktów.

CRN Polska: Jesteście więc kolejnym dystrybutorem, który chce stworzyć sieć sklepów partnerskich o jednej nazwie?

Rafał Kraczek: Niezupełnie. Nie chcemy budować wielkiej struktury partnerskiej na zasadach franczyzy. Nie wymagamy żadnych opłat i nie ustalamy żadnych kar. Uważamy, że lepiej zbudować sieć 30 – 40 salonów, które będą oferować klientowi coś więcej niż niska cena. Chcemy powalczyć wartością dodaną, w tym dużą dostępnością produktów. To ważna kwestia w dobie ekspansji hipermarketów.

CRN Polska: Będziecie promować nową własną markę?

Rafał Kraczek: Oczywiście. W marcu rozpoczynamy sprzedaż komputerów pod roboczą nazwą Yamo. Chcemy być postrzegani nie tylko jako dystrybutor, ale również jako producent B-brandowych komputerów ze znakiem CE. W grudniu została oddana do użytku montownia o mocy przerobowej 80 zestawów dziennie.

CRN Polska: Będziecie sprzedawać te pecety detalicznie?

Rafał Kraczek: Nie, chcemy je sprze­dawać za pośrednictwem naszych klientów. Oczywiście komputery Yamo będą także w salonach Reactor.

CRN Polska: A kiedy ruszy wasz system dystrybucji przez Internet?

Rafał Kraczek: W pierwszym kwartale bieżącego roku. Klient będzie miał wgląd w aktualne stany magazynowe, będzie śledził swoje zakupy i terminy płatności.

CRN Polska: A zakupy w trybie online?

Rafał Kraczek: Testowa wersja systemu do zakupów online zacznie działać na początku marca.