Pod koniec 2019 r. firma HP Inc. dokonała dużych zmian w swojej strukturze. Niemal w tym samym czasie, rozpoczęły się prace nad zmianami programu partnerskiego. Jego nowa wersja, adresowana do partnerów komercyjnych HP, ujrzała światło dzienne w listopadzie 2020 r. pod nazwą HP Amplify.

– Nasz poprzedni program do pewnego czasu funkcjonował doskonale. Jednakże zmiany w branży IT są dynamiczne, a my wraz z partnerami chcemy być jeszcze bliżej klientów, aby móc szybko spełniać ich nowe oczekiwania. Dlatego dodajemy nowe elementy do programu partnerskiego – edukacyjne i rozwijające nowe kompetencje. Oczywiście, kluczowe dla programów partnerskich jest także wprowadzanie atrakcyjnych i motywacyjnych elementów programu, tak aby partnerzy mogli osiągać swoje cele i korzyści – tłumaczy Paweł Miszkiewicz, dyrektor kanału partnerskiego w HP Inc. Polska.

Program partnerski HP Amplify oferuje specjalną platformę, zaprojektowaną tak, aby wspierać rozwój strategii rynkowych. Jej działalność opiera się na trzech głównych filarach: wydajności, możliwościach i współpracy. Nowy program nagradza partnerów zgodnie z różnorodnymi wskaźnikami wydajności związanymi ze sprzedażą produktów i przychodów. HP kładzie bardzo duży nacisk na sprzedaż konkretnych grup produktów oraz działania typu e-commerce. Na partnerów, którzy wpisują się w tego typu kryteria czekają atrakcyjne bonusy. HP Amplify premiuje resellerów nie tylko za uzyskanie określonych przychodów ze sprzedaży, ale też za zdobywanie nowych kompetencji. Towarzyszące programowi szkolenia mają zachęcać partnerów do sprzedaży nie tylko produktów ale rozwiązań i usług, np. bezpieczeństwa, usług zarządzania drukiem (MPS), rozwiązań w modelu DaaS (Device as a Service) oraz większej aktywności online.

Postępująca transformacja cyfrowa wymaga od dostawców technologii zacieśnienia relacji pomiędzy producentem a jego partnerami. Założenia programu sprzyjają temu procesowi. HP zamierza ściśle współpracować z partnerami, aby zoptymalizować sprzedaż za pomocą nowych narzędzi, szkoleń i doradztwa dotyczących różnych kategorii.

 – HP Amplify spotkał się z ciepłym przyjęciem wśród naszych partnerów, a zwłaszcza tych, którzy chcą się rozwijać i iść z duchem czasu. Nie ukrywam, że chcemy odchodzić od tradycyjnego modelu sprzedaży polegającego na sprzedawaniu tylko produktów. Usługi, doradztwo odgrywają coraz większą rolę i dlatego zależy nam, żeby nasi partnerzy spełniali się też i w tym obszarze – mówi Paweł Miszkiewicz.

W kierunku zrównoważonego rozwoju

W ostatnim czasie coraz częściej słyszy się o zrównoważonym rozwoju w kontekście firm. W praktyce oznacza to, że ponoszą one odpowiedzialność nie tylko za wpływ na teraźniejszość, ale również przyszłość, którą kształtują i pozostawiają dla innych. HP bardzo poważnie traktuje wszystkie działania z obszaru zrównoważonego rozwoju. Swoją strategię opiera na trzech elementach: planeta, ludzie oraz społeczność. Firma planuje do 2030 r. osiągnąć neutralność węglową, zaś do 2040 r. tzw. zerową emisję gazów cieplarnianych w swoim łańcuchu dostaw. Koncern zamierza zrealizować swoje ambitne cele we współpracy z partnerami. Dlatego do programu partnerskiego został wprowadzony dodatkowy element w postaci HP Amplify Impact, który ma pomóc partnerom realizować ideę zrównoważonego rozwoju. Jak do tej pory HP Amplify Impact działa jedynie w kilku krajach, ale już na przełomie września i października będzie dostępny również w Polsce.