Eltis, Wrocław

Kiedy Maxdata uruchomi serwis na terenie Polski?

Odpowiada Jarosław Nowicki, dyrektor zarządzający

Serwis monitorów Belinea funkcjonuje w Polsce nieprzerwanie od wielu lat, a urządzeń dystrybuowanych przez Maxdatę (komputerów, notebooków, serwerów) – od 2002 roku, czyli odkąd produkty są oferowane na polskim rynku. Sieć serwisowa produktów Maxdaty obejmuje wszystkie miasta wojewódzkie, a także Radom. Partnerami serwisowymi naszej firmy są: ComputerLand, Pirson, RAM Serwis, Softbank Serwis. Maxdata tworzy również własną sieć punktów serwisowych. Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu (22) 543-58-52.

Soft Inteligent, Gdynia

Ostatnio braliśmy udział w szkoleniu dotyczącym serwerów, monitorów i note­booków. Zachwyceni możliwoś­ciami prezentowanego sprzętu, chcieliśmy kupić serwer Maxdaty. Niestety nigdzie (ani w Actionie, ani w Incomie, ani w Tech Dacie) nie było to możliwe. Co się dzieje z serwerami? Czy Maxdata wycofała się ze sprzedaży tych produktów?

Odpowiada Marcin Babiak, dyrektor handlowy

Każdy ze wspomnianych dystrybutorów oferuje i sprzedaje serwery Maxdata. Ze względu na specyfikę produktów i ich stosunkowo szybką dostawę z fabryki, żaden dystrybutor nie trzyma tych produktów w magazynie. Serwery są produkowane na indywidualne zamówienie (bez dodatkowych kosztów) i sprowadzane do dystrybutora. Ze względu na duże moce produkcyjne Maxdaty, zazwyczaj nie trwa to dłużej niż 10 dni. Myślę, że zgodzi się Pan, że to ekspresowe tempo, którym niewielu naszych konkurentów może się pochwalić.

Komputer-System, Rogoźno

Dlaczego, mimo zapewnień dawanych podczas szkoleń, bardzo trudno wymienić panele LCD Belinea w przedsprzedaży, jeśli mają martwe piksele? Praktycznie nie ma szansy wymiany, jeśli zepsuty jest jeden piksel. Poza tym, jeśli już uda nam się oddać urządzenie do wymiany, trwa ona ok. miesiąca.

Odpowiada Jarosław Nowicki, dyrektor zarządzający

Procedurę wymiany monitora z jednym martwym pikselem wprowadziliśmy wyłącznie na terenie Polski, jako ukłon w stronę klientów. W Europie Zachodniej takie uszkodzenie nie jest podstawą do reklamacji. W Polsce monitory wymieniamy na nowe, za każdym razem są one sprowadzane z Niemiec. Niestety zdarzają się opóźnienia w dostawach. Obecnie wymiana nie trwa dłużej niż 14 dni. W tym miejscu chciałbym zwrócić uwagę na różnicę między defektem piksela i subpiksela. Maxdata wymienia w przedsprzedaży monitory z uszkodzonym jednym pikselem, dla subpikseli te normy nie są tak ostre i zależą od charakterystyki uszkodzenia (położenia na ekranie, koncentracji subpikseli itd.). W takim przypadku polecamy kontakt z autoryzowanym serwisem.

TIM IT Marketing, Stalowa Wola

  1. Czy po 1 maja 2004 r. Maxdata zmieni ceny produktów? Jeśli tak, czy spadną, czy będą wyższe oraz jakich produktów będą dotyczyły zmiany? (pytanie było zadane w połowie kwietnia br.)
  2. Czy Maxdata zamierza rozszerzyć sieć dilerską?
  3. Czy Maxdata ma w planach sukcesywne otwieranie salonów sprzedaży, jak IBM?

Odpowiada Jarosław Nowicki, dyrektor zarządzający

  1. Nie planujemy zmian cen po 1 maja. Natomiast już dziś ceny praktycznie wszystkich naszych produktów sprzedawanych w Polsce są niższe niż w Europie Zachodniej.

Odpowiada Marcin Babiak, dyrektor handlowy

  1. Sieć dilerska Maxdaty rozwija się bardzo szybko. Do programu dla dilerów – xAR – zapisało się do dziś ponad 500 przedsiębiorców. W najbliższej przyszłości nie planujemy jednak zwiększenia liczby dystrybutorów.
  2. Już powstało kilka salonów działających pod szyldem 'Salon firmowy Maxdata’, m.in. w Warszawie i Bydgoszczy.

Czytelnik anonimowy

Czy przedstawiciele Maxdaty wiedzą, że RAM Serwis, który w imieniu producenta prowadzi serwis gwarancyjny, stosuje skandaliczne praktyki? Polegają one m.in. na wymuszaniu od klienta opłaty za przystąpienie do naprawy gwarancyjnej notebooka oraz utajnieniu (sic!) informacji dotyczących przebiegu naprawy (a nawet terminu jej rozpoczęcia). Nie do przyjęcia jest także pogardliwy stosunek do klienta, doświadczam tego podczas każdej rozmowy telefonicznej. Czy to prawda, że serwis – jak twierdzą jego pracownicy – nie ma nawet kompletu części na wymianę gwarancyjną (obarcza producenta winą za blokowanie dostaw)? Maxdata dysponuje certyfikatem jakości ISO 9001, ale widać nie dotyczy on Polski. Skandaliczne wręcz postępowanie pracowników serwisu nie tylko łamie zasady polityki jakości, ale też zmusza do zadania pytania: jakie były kryteria wyboru tak źle działającej firmy i to w przededniu wejścia Polski do UE?

Odpowiada Jarosław Nowicki, dyrektor zarządzający

Opisane przez Pana zachowanie przedstawicieli serwisu z pewnością nie będzie przez nas tolerowane. Niezadowolenie z pracy firmy prowadzącej serwis Maxdaty proszę zgłaszać do działu serwisu (22) 543-58-52. Zbadamy sprawę w RAM Serwis, do tej pory nie mieliśmy podobnych sygnałów.

Isotec, Warszawa

Dlaczego w Maxdacie, ani w przedstawicielstwie, ani u dystrybutorów czy w autoryzowanych serwisach, nie potrafią odpowiedzieć na proste pytania dotyczące podzespołów (baterii i pamięci) używanych w starszym sprzęcie (czyli takim, którego obecnie nie ma w sprzedaży). Czyżby Maxdata działała według zasady: sprzedać i zapomnieć?

Odpowiada Jarosław Nowicki, dyrektor zarządzający

Akcesoria do wycofanych produktów są oferowane w kanale serwisowym Maxdaty. Szczegółowe informacje uzyska Pan bezpośrednio w naszym dziale serwisu, tel. (22) 543-58-52. Na podstawie numeru seryjnego komputera możemy szybko i sprawnie ustalić, jaki komponent jest potrzebny.

Wojciech Szczygłowski, Herkules PC Components, Łódź

Kiedy pojawią się w sprzedaży monitory LCD 17′ (głównie modele 101750 i 101751) bez uszkodzonych subpikseli lub mające ich niewielką liczbę? W ostatnich dostawach, mniej więcej od lutego, prawie 100 proc. monitorów ma od jednego do pięciu uszkodzonych subpikseli. Nadmieniam, że nie są to najtańsze modele w ofercie Maxdaty.

Odpowiada Jarosław Nowicki, dyrektor zarządzający

Z przykrością stwierdzam, że pojawiła się w ubiegłym miesiącu partia monitorów wadliwych. Zawinił poddostawca matryc TFT. Oczywiście wszystkie wadliwe egzemplarze są wymieniane na nowe.

Czytelnik anonimowy

  1. Na pierwszym spotkaniu autoryzacyjnym w Łodzi (ok. 2 lat temu) ze strony kierownictwa Maxdaty padło zapewnienie, że notebooki tej firmy nie pojawią się w supermarketach. Obecnie jest inaczej. Dlaczego? Uważam, że to nie fair w stosunku do partnerów handlowych, szczególnie tych najbardziej aktywnych.
  2. Pytanie także dotyczy sprzedaży w supermarketach: dlaczego partnerzy handlowi oraz dystrybutorzy nie zostali wcześniej poinformowani o promocji modelu 3150 (ogłoszenie opublikowano w 'Gazecie Wyborczej’)? W dniu ukazania się ogłoszenia notebooki były już na półkach w Makro. W Incomie byli zdziwieni ceną tego modelu i tego samego dnia zaoferowali mi go w znacznie wyższej niż sugerowana dla klienta. Poza tym od momentu rozpoczęcia promocji przez prawie 2 tygodnie były trudności z nabyciem tego modelu (przerwa między dostawami sięgała 7 – 14 dni, poza tym Incom miał konfigurację tylko ze 128 MB RAM, a nie 256, jak wynikało z oferty promocyjnej). Uważam, że stosująca takie zagrywki firma nie jest w porządku wobec klientów. A może Maxdata chce oprzeć swoją sprzedaż tylko na marketach? W związku z opisaną sytuacją nasza firma podjęła decyzję o zmniejszeniu sprzedaży notebooków Maxdaty na rzecz innych producentów i mam nadzieję, że inni zrobią tak samo, dając w ten sposób nauczkę Maxdacie.

Odpowiada Marcin Babiak, dyrektor handlowy

  1. Przede wszystkim nigdy nie obiecywaliśmy, że produkty Maxdaty nie pojawią się w supermarketach. Od samego początku działalności w Polsce rozmawiamy ze wszystkimi, którzy chcą sprzedawać nasze produkty. Proszę jednak zauważyć, że Maxdata nie sprzedaje bezpośrednio supermarketom, są zaopatrywane za pośrednictwem dystrybutorów lub (rzadziej) dilerów kupujących u dystrybutorów. Właśnie taki model sprzedaży gwarantuje jednakowy poziom cen w marketach i u dilerów, a tym samym powoduje, że na naszych produktach mogą zarabiać z powodzeniem wszyscy sprzedający.
  2. Pozwolę sobie nie zgodzić się z Panem. Oferta promocyjna czy zmiana cen stanowi tajemnicę handlową każdej firmy i nie jest ogłaszana wcześniej, jeśli nie jest to niezbędne. Zwłaszcza jeśli przygotowuje się dużą, np. 15-proc. obniżkę. W dniu, w którym pokazała się pierwsza reklama w prasie, upewniliśmy się, że nasi dystrybutorzy posiadają odpowiednie produkty w magazynach. W reklamach rzeczywiście pojawił się model wyposażony w 256 MB RAM, którego popularność przerosła nawet nasze oczekiwania i dlatego w ciągu paru dni dystrybutorzy sprzedali zapasy. Sukces tej promocji jest niezaprzeczalny, notebooki serii Eco3150X sprzedaje się świetnie od kilku miesięcy. Jeżeli chodzi o ofertę Incomu, oprócz najpopularniejszego modelu (256 MB RAM) nasz dystrybutor oferował m.in. model w korzystniejszej cenie (o 200 zł tańszy) ze 128 MB RAM (z opcją rozbudowy o dodatkowe 128 MB RAM – różnica w cenie odpowiadała wówczas dokładnie cenie dodatkowego modułu pamięci). Odnosząc się do pytania związanego ze słabą podażą, chciałbym wyjaśnić, że dilerzy uczestniczący w naszym programie marketingowym xAR (do pozostałych nie możemy wysyłać tego typu informacji bez ich zgody) zostali poinformowani o chwilowych trudnościach z podażą promocyjnych notebooków. Obecnie dystrybutorzy mają odpowiednie zapasy w magazynach.

Wolnet, Świdnica

Dlaczego baterie w notebookach Max­daty mają tylko 6 miesięcy gwarancji?

Odpowiada Jarosław Nowicki, dyrektor zarządzający

Bateria traktowana jest jak materiał eksploatacyjny (podobnie jak akumulator w samochodzie), ponieważ zużywa się z upływem czasu. Ponadto producent nie ma wpływu na prawidłowy sposób używania tego komponentu przez nabywcę. Jeśli bateria wykorzystywana jest prawidłowo, pracuje niezawodnie nawet kilka razy dłużej niż gwarantowane 6 miesięcy. W tej kwestii nie stanowimy wyjątku wśród producentów komputerów przenośnych.

Serwis Sprzętu Komputerowego, Warszawa

Czy pojawią się monitory LCD Belinea z polskim menu? Jeżeli tak, to kiedy i czy będzie możliwość zmiany menu na polskie w starszych monitorach?

Odpowiada Jarosław Nowicki, dyrektor zarządzający

Obecnie nie planujemy wprowadzenia na rynek monitorów Belinea z polskim menu. Z naszego punktu widzenia nie jest to uzasadnione ekonomicznie.

Entos, Świdnik

Pytania dotyczą modelu PRO 7000 X.

  1. Dlaczego notebooki produkowane przez Maxdatę mają tandetne, wyprodukowane ze złych materiałów obudowy? Przy codziennym otwieraniu i zamykaniu notebooka pojawiają się pęknięcia obudowy i ściera się farba.
  2. Dlaczego w notebookach Maxdaty na wyświetlaczu odciskają się klawisze z klawiatury. Tych znaków nie da się już zlikwidować. Gdyby nie to, uznałbym, że są całkiem niezłymi maszynami (biorąc pod uwagę cenę w porównaniu z możliwościami).

Odpowiada Jarosław Nowicki, dyrektor zarządzający

  1. Nie słyszałem o takich przypadkach, nie mieliśmy takiego zgłoszenia w serwisie. Jeśli Pana urządzenie ma opisane cechy, może to świadczyć o wadzie tego konkretnego egzemplarza. Radziłbym skontaktować się z serwisem.
  2. Rzeczywiście mieliśmy sygnał o podobnym problemie rok temu. Stosowane obecnie w notebookach Maxdaty zabezpieczenia konstrukcyjne eliminują potencjalne zagrożenie wystąpieniem opisanej usterki.

Ideał, Łódź

Maxdata wymienia przedsprzedażne panele LCD, jeżeli mają martwy punkt. Co się z nimi dalej dzieje?

Odpowiada Jarosław Nowicki, dyrektor zarządzający

Panele z uszkodzonymi pikselami wysyłane są z powrotem do Niemiec.