Przedstawiciel firmy Olnet, Staszów

Dlaczego u dystrybutorów nie można kupić cyfrowych aparatów Konica? Urządzenia Minolty oferowane są prawie wszędzie.

Odpowiada Dariusz Marciniak
Do tej pory dystrybutor aparatów marki Konica nie zaopatrywał kanału IT i w najbliższym czasie nie ulegnie to zmianie. Minolta Camera w Polsce kładła i nadal kładzie duży nacisk na współpracę z tym kanałem sprzedaży.

Reseller z Warszawy

1. Czemu Konica i Minolta połączyły się? Czy ich dotychczasowi partnerzy i dystrybutorzy staną się automatycznie klientami jednej firmy? Jak zmieni się (bądź może zmieniła się już) oferta? Do tej pory były np. aparaty fotograficzne Minolty, czy nowe partie będą już z logo Konica Minolta? Co wtedy z serwisem starszych produktów?

Odpowiada Sylwester Goździk
Po połączeniu zostały wyróżnione dwie oddzielne firmy: Konica Minolta Business Solutions – zajmująca się sprzedażą urządzeń biurowych, oraz Konica Minolta Camera – odpowiadająca za sprzęt fotograficzny i mierniki przemysłowe. Integracja kanałów sprzedaży odbywa się z uwzględnieniem tego podziału. Jeśli zaś chodzi o markę, logo i spójne nazewnictwo produktów, to proces ujednolicania będzie następował przez cały 2004 r. wraz z wprowadzaniem nowych produktów. Serwisem będą zajmować się te same co dotychczas punkty.

2. Czy warunki serwisowe, na przykład dotyczące aparatów i kamer, ulegną zmianie?

Odpowiada Dariusz Marciniak
Warunki serwisowe nie zmienią się.

Kazimierz Lal, Softel, Rzeszów

Przed kilku laty zachęceni opiniami o bardzo dobrej jakości produktów Konica rozpoczęliśmy sprzedaż kopiarek cyfrowych i kolorowych drukarek laserowych, dystrybuowanych przez ASC. Życie pokazało, że król był nagi lub miał w Polsce nagiego giermka. Dla przykładu klienci, których uszczęśliwiliśmy drogimi kolorowymi drukarkami laserowymi KL-3015 nie mogą obecnie zrozumieć, że Konica nie ma zwyczaju zaprzątać sobie głowy głupstwami w rodzaju stworzenia sterowników do nowych Windowsów XP. Długie dyskusje doprowadziły do dziwnych wniosków. Konica Niemcy zapomniała o swoim produkcie, bo wszystkie drukarki były ponoć wyposażane w pakiety postcriptu za symboliczną opłatę. W drukarkach, które dotarły do nas, nie było postscriptów, a 'symboliczna dopłata’ z cennika wynosiła ok. 1400 zł + VAT. Dyskusje z ASC skończyły się wnioskiem, że po prawie trzech latach my i nasz klient nie możemy mieć żadnych roszczeń. Formalnie to prawda. Proszę więc przekonać mnie, że znowu mam kupować produkty Koniki. Ja za cztery lata nie zmienię skóry i nie powiem klientom, że to moje porzednie wcielenie namieszało…

Odpowiada Sylwester Goździk
Zapewniam pana, że dołożymy wszelkich starań, aby tego typu sytuacje się nie powtórzyły.

Reseller z Zabrza

Jak po połączeniu obu firm wygląda dystrybucja sprzętu Minolty i Koniki?

Odpowiada Sylwester Goździk
Integracja kanałów sprzedaży potrwa do listopada br., a następnie będzie już koordynowana w pełni przez Konica Minolta Business Solutions Polska. Produkty Minolty są w sprzedaży bezpośredniej, rozbudowanej sieci dilerskiej oraz u dystrybutorów (m.in. w ABC Dacie, Tech Dacie, AB). Jeśli zaś chodzi o produkty marki Konica, należałoby wyróżnić firmy: Kserkop i Copy Partner. Oczywiście na stronie www.konicaminolta.pl będziemy na bieżąco informowali o zmianach i podawali aktualną listę partnerów handlowych.

Reseller z Krakowa

Przez serwis Minolty w Krakowie straciłem klienta, m.in. z powodu braku RAM-u do drukarki z opcją postscriptu. Poza tym chciałbym dowiedzieć się, dlaczego autoryzowany serwis traktuje klienta jak natręta? Ze względu na takie problemy nie kupuję już produktów Koniki i Minolty, ponieważ nie stać mnie na stratę kolejnych klientów.

Odpowiada Sylwester Goździk
Konica Minolta Business Solutions Polska ma obecnie bardzo rozbudowaną sieć punktów serwisowych. Możemy w niej wyróżnić 8 oddziałów, rozmieszczonych w głównych miastach Polski, autoryzowanych partnerów serwisowych, z którymi z reguły współpracujemy od dłuższego czasu, oraz sieć dilerską. W naszej ofercie ważne są nie tylko produkty, tj. drukarki czy kopiarki, ale także szeroki zakres usług serwisowych. Na rynku, na którym panuje tak duża konkurencja, właśnie te usługi oraz profesjonalna obsługa klienta stają się decydujące. Opisany przez pana przykład mam nadzieję jest jednostkowy. Zapewniam też, że stale pracujemy nad poprawą jakości obsługi klienta w punktach serwisowych.

Jarek Żeliński, IT – Consulting, Zegrze

W rękach użytkowników jest ogromna liczba aparatów analogowych produkcji Minolty. Zarówno amatorzy, jak i zawodowcy niechętnie zmieniają sprzęt, w który zainwestowali niemałe pieniądze. Czy Minolta do swoich aparatów 35 mm ma zamiar wprowadzić matryce (mam na myśli np. wymianę tylnej ścianki lub wkładkę) do wykonywania zdjęć cyfrowych?

Odpowiada Dariusz Marciniak
Ze względu na wysokie koszty produktu nie planujemy takich rozwiązań.