Niemal dokładnie przed rokiem, w artykule pt. ALSO wesprze przedsiębiorców zainteresowanych IoT, dystrybutor zapowiedział pomoc dla partnerów zainteresowanych rozwojem biznesu w obszarze Internetu Rzeczy. W ślad za publicznie złożoną deklaracją poszły realne działania, które już przynoszą benefity dla partnerów ALSO. Widząc pierwsze sukcesy, dystrybutor zapowiada, że w najbliższym czasie będzie rozwijać związane z tym inicjatywy.

Od samego początku ALSO postawiło na edukację swoich partnerów związaną z możliwościami tworzonymi przez IoT. W związku z tym dystrybutor utworzył edukacyjny cykl ALSO IoT Akademia. W trakcie szkoleń poruszano tematykę tzw. miękką, jak i techniczną. Zawsze jednak koncentrowano się na pokazaniu rozwiązania, nie zaś produktu samego w sobie. Dlatego w trakcie webinariów ALSO pokazało między innymi jak stworzyć i zarządzać małą serwerownią z wykorzystaniem rozwiązań od różnych dostawców, np. Cisco, Eaton oraz platformy ALSO IoT, czy też jak stworzyć system monitoringu i dynamicznego zarządzania miejscami w przestrzeni publicznej. Wybrane szkolenia były kierowane do pracowników o profilu sprzedażowym.

IoT to zagadnienie niezwykle szerokie i trudno posiadać wszystkie kompetencje u siebie. Dlatego w ALSO z radością przyjęto informację, że już po niespełna 3 miesiącach partnerzy, którzy wzięli udział w szkoleniach, podjęli ze sobą współpracę i zaczęli realizować projekty pilotażowe. Dokładnie ten efekt chcieli uzyskać specjaliści dystrybutora!

Widząc zaangażowanie partnerów, ich rosnące kompetencje i chęć dalszej współpracy, ALSO postanowiło wesprzeć ich również w aspekcie marketingowym. Żyjąc w hybrydowym świecie, dystrybutor działał nie tylko online, ale także w świecie rzeczywistym, uczestnicząc w XI Forum MotoSolutions. Co ważne, kilka kontaktów pozyskanych przez ALSO w trakcie wydarzenia, a następnie przekazanych partnerom, już we wrześniu i październiku przekształciło się w realną współpracę. Zainspirowani tym sukcesem, przedstawiciele dystrybutora w listopadzie wzięli udział w Międzynarodowym Kongresie Przemysłu Farmaceutycznego, podczas którego prezentowane rozwiązania Internetu Rzeczy również przyciągnęły uwagę uczestników.

Niezwykle cenne okazało się nawiązanie współpracy z Opolskim Centrum Rozwoju Gospodarczego (OCRG), które w swoim DNA, oprócz stymulowania aktywności gospodarczej, posiada także podnoszenie poziomu konkurencyjności i innowacyjności gospodarki regionu. Owocem współpracy było pokazanie, w jaki sposób dzięki aplikacjom typu IoT można monitorować zużycie mediów i nośników energii. W nadchodzącym roku ALSO będzie rozwijać tę kooperację.

W minionym roku dystrybutor miał również okazję nawiązać współpracę ze specjalistami w swojej wąskiej dziedzinie. Dobrym przykładem jest Info Marine Group, które służy swoim partnerom na morzach i ocenach na całym świecie. ALSO ma nadzieję, że już wkrótce aplikacje stworzone przez Info Marine będą dostępne na platformie ALSO Cloud Marketplace, również dla innych partnerów i resellerów.

Resellerzy i integratorzy, którzy potrzebują aplikacji do zdalnego wsparcia, mogą już teraz pobierać z ACMP aplikację Remote Hero, przygotowaną przez firmę Codelab. Remote Hero doskonale współpracuje z rozwiązaniem Realwear Navigator 500 oraz HMT- 1Z1, które są dostępne w ofercie ALSO. To potwierdza, że ALSO dotrzymuje słowa i partnerzy decydujący się na współpracę w obszarze IoT mogą na niego liczyć. Co ważne, dla partnerów zainteresowanych współpracą przygotowane zostały już kolejne działania. Pozwolą im one lepiej zrozumieć możliwości ekosystemu IoT dostarczanego przez ALSO i w ten sposób rozwinąć swój biznes.

ALSO zachęca do kontaktu i informacji, jak może wesprzeć danego partnera w rozwoju biznesu w obszarze IoT. Dystrybutor deklaruje, że wspólnie z partnerami może przekuć wyzwania, z jakimi przyjdzie się zmierzyć w 2023 roku, w sukces!

Kontakt dla partnerów: Piotr Antończyk, Business Development Manager, ALSO, tel. 605 602 335, Piotr.Antonczyk@also.com