Marek Waszkiewicz, Agamax, Łódź

Dlaczego cennik Incomu jest tak rzadko aktualizowany? Notorycznie brakuje w nim wielu pozycji, a powinna być podana także dostępność towaru w danej chwili. Czy Incom przewiduje uruchomienie takiej opcji?

Krzysztof Nowicki, Nopex, Krosno

Czy Incom planuje zmianę opisu dostępności produktów w cenniku? Bardzo często znajduje się w nim wyrażenie 'spiesz się’, a produktu w magazynie już nie ma. Może udałoby się jakoś ulepszyć informację o dostępności towarów, ponieważ obecnie powoduje niepotrzebne problemy. Informacja ta powinna być jasna i czytelna, co ułatwia zarówno przygotowanie oferty dla klienta, jak i dotrzymanie terminu dostawy podzespołów.

Cennik jest aktualizowany na bieżąco, to znaczy codziennie pojawiają się w nim nowe pozycje, a stare są kasowane. Sprzedajemy kilkadziesiąt tysięcy urządzeń dziennie. Przy takiej dynamice sprzedaży bieżąca aktualizacja stanów w cenniku oznaczałaby jego zmianę co kilka sekund. To mogłoby dezorientować klientów.
Pisząc w cenniku 'spiesz się’, takie właśnie działanie sugerujemy klientowi. Oznacza to, że ilość towaru w magazynie jest niewystarczająca do zaspokojenia średniego dziennego zapotrzebowania naszych klientów i aby mieć większą szansę na jego otrzymanie, należy jak najszybciej złożyć zamówienie. Najlepiej przed południem.

Czytelnicy anonimowi

1. Dokonywanie zakupu w Incomie (co zdarza mi się sporadycznie) przypomina drogę przez Himalaje. Na dostawę płyty głównej czekałem 7 dni. Od momentu przyjęcia zamówienia nikt z Incomu nie informuje klienta, dlaczego towar nie wyszedł z magazynu. Po kilku telefonach dowiedziałem się, że należy mi się kredyt, brakuje jednak dokumentów. Wysłałem więc faks… Minął dłuższy czas, nim dowiedziałem się, że nie doszedł. Procedura trwa bardzo długo. Dlaczego Incom nie sprzedaje za pobraniem, tak jak większość firm?

2. Dlaczego obsługa serwisowa urządzeń firmy MSI kupionych w Incomie jest taka długa (czas oczekiwania około 14 dni)? Najgorsze, że wracające z serwisu płyty główne często nadal są uszkodzone.

3. Dlaczego, jeżeli faktura wystawiona została przez warszawski oddział Incomu, na fakturę korygującą muszę nieraz czekać nawet dwa miesiące, a jeśli korekta dotyczy faktury wystawionej przez centralę, tylko tydzień?

1. Codziennie w Incomie zakupów dokonuje od 700 do 950 resellerów i dilerów. Ponad 99 proc. tych zamówień jest realizowanych w systemie dostawy na następny dzień. Przeszło 85 proc. zamówień resellerzy składają w godzinach popołudniowych, a mimo to w ponad 99 proc. przypadków otrzymują towar do 12.00 następnego dnia. Tak wygląda ta 'droga przez Himalaje. Zapotrzebowanie na sprzedaż za pobraniem wśród naszych aktywnych klientów jest za małe, by uzasadnić jej wprowadzenie. Banki umożliwiają klientom wysłanie przelewu bez wychodzenia z biura, a linię kredytową w Incomie mogą otrzymać nawet najmniejsi resellerzy. Zresztą kurierzy, z oczywistych względów, niechętnie wożą gotówkę.

2. MSI posiada własny autoryzowany serwis w Polsce. Incom przekazuje otrzymany od klienta uszkodzony produkt bezpośrednio do autoryzowanego serwisu MSI. Naprawiony produkt wysyłamy natychmiast do klienta. Docierają do nas od czasu do czasu informacje na temat złej jakości napraw dokonanych przez MSI Serwis. Informacje te na bieżąco przekazujemy właściwym osobom w MSI.

3. Jeżeli towar znajdujący się w serwisie nie może być wymieniony, po 14 dniach jest uruchamiana procedura wystawiania faktury korygującej. Wymaga to prześledzenia historii towaru i dotarcia do faktury źródłowej, co niestety często jest utrudnione z powodu niedostarczenia przez naszych klientów kompletnej informacji. Faktury korygujące powinny powstać w terminie nie dłuższym niż 14 – 21 dni od daty otrzymania towaru przez Incom. Zazwyczaj klienci są wcześniej poinformowani, że będzie wystawiona faktura korygująca.

Wojciech Kurek, Skiernet, Skierniewice

Incom na stronie WWW zachęca do podjęcia współpracy, oferując 'szybki kredyt’ już przy pierwszym kontakcie z dystrybutorem. Niestety, to tylko chwyt marketingowy. Kiedy chcieliśmy skorzystać z tej propozycji, najpierw poinformowano nas, że aby uzyskać kredyt, musimy minimum 3 razy zrobić zakupy za gotówkę. Potem okazało się, że to także nie wystarczy, ponieważ, żeby stać się szczęśliwym posiadaczem kredytu kupieckiego, należy wykazać się jeszcze odpowiednim wolumenem obrotu (min. 30 tys. zł w miesiącu). 'Szybki kredyt’ ze strony WWW wygląda zachęcająco, pytanie tylko dla kogo i dlaczego na innych warunkach niż podane w serwisie?

Warunki przydzielania kredytu kupieckiego w Incomie są bardzo proste i przystosowane do możliwości małych i średnich firm. Aby uzyskać wysoki poziom limitu kredytowego, należy oczywiście wykazać się łącznym obrotem np. 30 tys. zł za 12 miesięcy (a nie 30 tys. zł w miesiącu). Na pewno takiej informacji nie zamieszczono na stronie. Nasz handlowiec zadzwoni do pana, aby wyjaśnić zasady udzielania przez Incom kredytu kupieckiego.

Bogusław Paprocki, BETA Mikrokomputery, Słupsk

W listopadzie 2002 r. kupiłem w Incomie monitor LCD Hyundai L500A, który zepsuł się w czerwcu 2003 r. i został wysłany do naprawy do Zoltera. Nie naprawiono go w terminie i musiałem wydać nowy monitor. Po ok. 2 miesiącach miałem urządzenie otrzymać z powrotem, ale ze względu na niedotrzymanie terminu naprawy gwarancyjnej, odmówiłem odbioru przesyłki. We wrześniu wystąpiłem do Incomu o wystawienie faktury korygującej. Do dziś nie mam ani faktury, ani pieniędzy. Czy Incom zamierza uregulować tę sprawę?

Incom jest autoryzowanym dystrybutorem Hyundaia w Polsce, ale nie autoryzowanym serwisem. Wszelkie naprawy realizuje firma Zolter z Piaseczna związana umową z Hyundaiem, nie z Incomem. Ale podjęliśmy kroki w celu załatwienia sprawy. Po uzgodnieniu z przedstawicielem Hyundaia zostanie wystawiona faktura korygująca.

Radosław Musiał, Radkom, Kielce

Kiedy handlowcy Incomu będą na tyle dobrze wyszkoleni, że pytania wykraczające poza podstawową wiedzę nie będą sprawiały im problemu?

Nie określił pan, co rozumie przez stwierdzenie 'wykraczające poza podstawową wiedzę’. Obszar wiedzy związanej z IT jest bardzo duży i dla każdego z nas podstawowa wiedza to inne pojęcie. Handlowcy pracujący w Incomie mają do dyspozycji dział pomocy technicznej i dział product managerów. Przechodzą szkolenia organizowane bardzo regularnie zarówno przez producentów, jak i przez naszą firmę. Nie wymagamy jednak od nich, aby stanowili wsparcie techniczne dla klientów w pełnym znaczeniu tego pojęcia. W celu otrzymania takiej pomocy należy się skontaktować z product managerem danego produktu.

Karol Kasprzyk, Vatim Computers, Warszawa

Kiedy Incom zamierza wdrożyć system e-commerce z prawdziwego zdarzenia, porównywalny z systemami jego największych konkurentów? Brak takiego narzędzia ogranicza zakupy klientów takich, jak my.

Incom nie zamierza ścigać się z konkurentami w zakresie rozwiązań e-commerce. Filozofia działania naszej firmy oparta jest na pojęciu aktywny telesales i wdrażamy coraz nowsze rozwiązania i technologie, ułatwiające pracę handlowcom. Oczywiście nasze rozwiązania e-commerce będą również rozwijane, lecz w najbliższej przyszłości nie zastąpią handlowców z telefonem.

Robert Krępicki, Dacpol, Piaseczno

Incom był dystrybutorem płyt głównych polskiego producenta Sono. Co się z nim stało? Jak przedstawia się sprawa serwisu tych produktów?

Incom nie został oficjalnie poinformowany przez Alco Electronics, producenta płyt głównych Sono, o sytuacji tej marki produktów. O ile wiemy, producent nadal istnieje. W celu uzyskania szczegółowych informacji najlepiej dzwonić pod numer telefonu tej firmy: (71) 389-58-80. Pytanie na temat serwisu należy również kierować bezpośrednio do producenta.