Drukarki A3 Samsung: usługi, a nie pudełka
W tym roku Samsung ponad trzykrotnie powiększa asortyment urządzeń drukujących A3, tworząc szeroką ofertę dla różnych klientów. Partnerzy mogą zarabiać przede wszystkim na usługach związanych z tą serią sprzętu.
Koreański producent chce być znaczącym graczem w segmencie maszyn drukujących A3 w Polsce. Jeszcze kilka miesięcy temu miał w portfolio cztery modele tego typu, podczas gdy w I kw. bieżącego roku przybyło kolejnych sześć, a niebawem dojdzie jeszcze osiem. Powstaje w ten sposób kompletne portfolio, które obejmuje sprzęt o różnej prędkości druku (od 22 do 60 str./min). To umożliwi partnerom przygotowanie oferty dla różnych klientów i lepsze zaspokojenie ich potrzeb.
– Kompletna oferta, zarówno sprzętu, jak też usług i aplikacji, wyróżnia nas na rynku druku. Dzięki temu dołączymy do wiodących producentów i staniemy się doskonałą alternatywą dla resellerów i integratorów. Tym bardziej że nie konkurujemy z naszymi partnerami – zapewnia Tomasz Klewinowski, Channel Sales Manager w Samsungu.
Kanał sprzedaży maszyn A3 producent budu-je, przede wszystkim, opierając się na „OA resellers” – partnerach mających doświadczenie we wdrożeniach kopiarek i drukarek o dużym formacie. Tym niemniej, jak deklaruje Tomasz Klewinowski, nie zamyka się na resellerów mających doświadczenie w sprzedaży modeli A4. Wielkość firmy nie ma znaczenia, istotny warunek jest natomiast taki, że partner musi mieć własny serwis urządzeń drukujących. Zapewni to niższe koszty działania (inaczej opłaty za korzystanie z serwisu zewnętrznego „zjedzą” część marży) oraz sprawniejszą obsługę klientów. Jak podkreśla producent, usługi są najważniejszym źródłem zysku na rynku druku A3 (i innych formatów), bo na sprzęcie marże są minimalne.
– Niebywale istotny jest serwis – podkreśla Channel Sales Manager. I dodaje, że Samsung jest w pełni przygotowany do prowadzenia biznesu według koncepcji „usługi przede wszystkim” oraz wdrożył szereg narzędzi wsparcia dla partnerów.
Wszechstronna pomoc partnerom
Samsung organizuje różnego rodzaju szkolenia handlowe i techniczne. Chce mieć przede wszystkim certyfikowanych partnerów. Reseller czy integrator może ponadto uzyskać autoryzację serwisową. W razie potrzeby inżynierowie z działu technicznego producenta pomagają przy skomplikowanych naprawach. Co więcej, koreański gigant gwarantuje dostawę części w 24 godz., dzięki czemu partner nie musi ich trzymać u siebie, czyli nie zamraża środków, kupując podzespoły na zapas, oszczędza też na kosztach magazynowania. Naprawy ma również ułatwiać kompatybilność dużej liczby części w różnych drukarkach A3 Samsunga.
Jako ważne narzędzie wsparcia producent wskazuje aplikację o nazwie SPDS, przewidzianą także na smartfony, która zapewnia zdalną diagnostykę urządzeń. W razie awarii oprogramowanie umożliwia zidentyfikowanie problemu na odległość i określenie, jaki element trzeba wymienić. Podnosi to sprawność działania serwisu i obniża koszty. Inną istotną pomocą, przydatną z kolei handlowcom, jest Print Catalog – cyfrowy katalog wszystkich urządzeń drukujących Samsunga oraz kompatybilnych dodatków. Taką aplikację można mieć w smartfonie – dzięki temu sprzedawca błyskawicznie sprawdzi, np. podczas rozmowy z klientem, wszystkie szczegóły dotyczące urządzenia, wykazując się przy okazji kompetencją.
Jak podkreśla Tomasz Klewinowski, oprogramowanie w rozwiązaniach druku ma dla klientów coraz większe znaczenie.
– Klienci coraz częściej oczekują zarządzania środowiskiem druku – twierdzi Channel Sales Manager. Oczekują także m.in. możliwości druku z urządzeń mobilnych i zarządzania obiegiem dokumentów, co zapewniają odpowiednie narzędzia Samsunga.
Wsparcie dla partnerów oferujących sprzęt A3
– różnego rodzaju szkolenia i certyfikaty,
– autoryzacja serwisowa,
– wsparcie działu przedsprzedażowego producenta,
– pomoc techniczna inżynierów Samsunga przy wdrożeniach,
– aplikacje dla partnerów i klientów,
– możliwość przygotowania specyficznych rozwiązań przez dział R&D.
Ponadto producent, dzięki rozbudowanemu zapleczu R&D, może przygotować rozwiązania dostosowane do specyficznych potrzeb klienta. Tomasz Klewinowski zapewnia, że taka opcja nie jest przewidziana jedynie dla największych klientów i dużych wdrożeń. Integratorzy, którzy sami programują, albo współpracujący z nimi deweloperzy mogą włączyć do rozwiązań drukarkowych własne aplikacje, czerpiąc z tego dodatkowy profit. Według przedstawicieli Samsunga oprogramowanie polskich twórców jest stosunkowo często wykorzystywane w krajowych wdrożeniach.
– Jesteśmy bardzo otwarci na współpracę z lokalnymi deweloperami – deklaruje Mateusz Wasilewski, Produkt Marketing Manager w Samsungu.
Duże możliwości rozwoju i tworzenia aplikacji zapewniają drukarki z Androidem, które również trafiły do portfolio urządzeń A3 Samsunga, obok tradycyjnych modeli.
– Oferta sprzętu opartego na Androidzie wyróżnia nas na rynku. Na te urządzenia przybywa aplikacji, więc dla klienta zakup takiego sprzętu jest dobrą inwestycją w przyszłość. Za kilka lat maszyny z Androidem będą jeszcze bardziej funkcjonalne niż dziś – przekonuje Tomasz Klewinowski.
Tomasz Klewinowski
Channel Sales Manager w Samsungu
Na rynku druku ważne są wiedza i kompetencje, obejmujące zarówno oferowane rozwiązania, jak i znajomość rynków oraz potrzeb klientów. Integratorzy powinni stale tę wiedzę pogłębiać, aby utrzymać się w biznesie. Tego wymagamy od współpracujących z nami firm, bo takie są oczekiwania klientów. Potrzebują oni partnera, który zna ich preferencje, a nie tylko sprzedawcy. Przyszłość należy do firm, które będą potrafiły zrozumieć potrzeby klienta i zaproponować pełne rozwiązanie, które je zaspokaja, a nawet niejako przekracza oczekiwania.
A3 potrzebne firmom i administracji
Jeśli chodzi o klientów, to Samsung odnotowuje zapotrzebowanie na urządzenia drukujące A3 w organizacjach różnej wielkości. Zamawia je zarówno administracja, jak też małe i średnie firmy (handlowe, usługowe, produkcyjne), liczące najczęściej od 10 do 100 stanowisk pracy. Zazwyczaj klienci zamawiają sprzęt A3 – z reguły od kilku do dziesięciu sztuk – razem z urządzeniami A4, dlatego warto mieć w ofercie także sprzęt większego formatu.
– Klienci często oczekują jednolitego środowiska druku, czyli maszyn, aplikacji i usług od jednego dostawcy, bo upraszcza to zarówno zakup i wdrożenie, jak też późniejsze korzystanie z takiej floty – twierdzi Tomasz Klewinowski.
Takie środowisko daje partnerowi większe możliwości generowania stałego przychodu, jak również jego zwiększania – do infrastruktury pochodzącej od jednego vendora łatwiej dodawać
kolejne „klocki”.
Flota urządzeń A3 Samsunga
Seria MX3 – 4 modele, które cechuje prędkość druku 22–30 str./min,
Seria MX4 – 6 modeli, 22–35 str./min,
Seria MX7 – 8 modeli (wejdą na rynek w bieżącym roku), 40–60 str./min.
Podobne artykuły
Najlepsze tanie smartfony z 5G: na jaki model się zdecydować?
Telefony 5G znajdują się już w ofercie niemal każdego producenta smartfonów, ale znalezienie tanich modeli 5G jest nieco trudniejsze. Dlatego stworzyliśmy listę, która przedstawi niektóre z najlepszych tegorocznych budżetowych smartfonów 5G różnych marek dostępnych obecnie na polskim rynku.
Samsung Memory z trzema kartami
Wiele wskazuje na to, że Samsung Memory Summit na stałe weszło do kalendarza cyklicznych spotkań, organizowanych przez Samsung Electronics. Podczas drugiej edycji wydarzenia dywizji Memory firma przedstawiła plany rozwoju i nagrodziła wyróżniających się partnerów.
LinkedIn Park
Co miesiąc sprawdzamy, o czym branża IT (i nie tylko) dyskutuje na LinkedIn – największym biznesowym portalu społecznościowym.