Dowód na piśmie
Nowe przepisy upraszczają formalności związane z zakupami. Od początku 2003 roku sprzedawca tylko w niektórych przypadkach musi potwierdzić pisemnie transakcję sprzedaży. Jeszcze w ubiegłym roku sklepy miały obowiązek robić to zawsze, bez względu na rodzaj i wartość zakupów oraz wolę klienta.
Zakupy na raty lub przedpłaty, na zamówienie, według wzoru, na próbę, za cenę powyżej 2 tys. złotych – w tych w przypadkach, według obowiązującej od stycznia br. ustawy o sprzedaży konsumenckiej, sprzedawcy muszą dać klientowi pisemny dowód zakupu. Powinni go wręczyć także wtedy, gdy życzy sobie tego klient. Wygląda więc na to, że nowe przepisy ułatwiły sprzedawcom życie. Wcześniej klient musiał za każdym razem otrzymać dowód zakupu. Bez względu na to, czy tego chciał. Czym jest pisemne potwierdzenie sprzedaży? To dokument, który zawiera wszystkie konieczne elementy umowy kupna-sprzedaży, określone w kodeksie cywilnym. Nie ma jednolitego wzorca pisemnego dowodu zakupu. Zwykle jego funkcję spełnia faktura lub paragon.
Należy jednak pamiętać o tym, aby zawierał on: dane sprzedającego i kupującego, opis przedmiotu sprzedaży, cenę i termin realizacji transakcji. Jeśli mamy do czynienia ze sprzedażą na raty, trzeba w dowodzie zakupu określić: terminy spłaty rat, datę wydania kupującemu towaru, kto jest właścicielem towaru do chwili spłacenia wszystkich rat i (ewentualnie) w jaki sposób płatność ratalna została zabezpieczona. Organizacje ochrony praw konsumentów radzą, aby przechowywać dowody zakupu przez dwa lata, czyli tak długo, jak długo trwa odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową. Warto o tym wiedzieć dlatego, że potwierdzenie sprzedaży na piśmie może mieć znaczenie w ewentualnej sprawie sądowej, którą niezadowolony klient może sklepowi założyć, jeśli jego zdaniem towar nie zgadza się z umową. Jeśli w przypadku sporu nie ma dowodu na piśmie, że strony dokonały transakcji, przeprowadzenie procesu może być trudne. Sąd może w takiej sytuacji wezwać świadków i opierać się na dowodach przez nich dostarczonych pod warunkiem, że strony sporu wyrażą na to zgodę.
Podobne artykuły
Mongo DB: zarządzanie bazą danych w chmurze
Tradycyjne podejście do przetwarzania danych w przypadku systemów zarządzania relacyjną bazą danych nie we wszystkich przypadkach jest najbardziej optymalne. Konieczność przechowywania coraz bardziej rozbudowanych i skomplikowanych danych, oraz próba ich opisania w postaci tabel i relacji może prowadzić do wolnych wielotabelowych zapytań i rozrośniętych indeksów. W niektórych przypadkach, zamiast korzystać z narzędzia uniwersalnego, warto sięgnąć po system specjalistyczny. Jednym z takich systemów oferowanych w CloudPortal jest nierelacyjny system zarządzania bazą danych MongoDB.
Mechanizmy wysokiej dostępności relacyjnych baz danych w CoudPortal.pl
Wszystkie aplikacje udostępnianie w CloudPortal ze względu na elastyczną architekturę platformy w dużym stopniu wykorzystują dodatkowe usługi. Rozproszone systemy plików, bazy SQL i NOSQL, usługi kolejkowania, pamięci podręczne sesji i wiele innych mają zagwarantować szeroką gamę możliwości dla tworzonych i udostępnianych przez platformę rozwiązań.
Aplikacje Ruby na platformie CloudPortal
CloudPortal jest elastyczną platformą PaaS, która umożliwia tworzenie i utrzymywanie w jednym środowisku aplikacji przygotowanych w najpopularniejszych językach programowania i korzystających z szerokiej gamy usług. Jednym ze wspieranych środowisk uruchomieniowych jest konfiguracja wspierająca aplikacje Ruby, Rack, Rails i Sinatra.