Przełom lat 2020 i 2021, włączając w to okres pandemii koronawirusa, to czas mocnego wybicia się rozwiązań multimedialnych, szczególnie służących do zdalnej komunikacji i wspierających firmy oraz instytucje w trudnym okresie ograniczenia kontaktów osobistych. Lata te okazały się przy tym kluczowe dla wzrostu popularności monitorów dotykowych w salach wideokonferencyjnych, jak też komunikatorów, które stanowiły w omawianym okresie nieodłączny komponent pracy. Zwłaszcza intuicyjna obsługa tego sprzętu zaowocowała systematycznym korzystaniem z niego w ramach codziennych obowiązków, co ma miejsce do dnia dzisiejszego.  

Popularność interaktywnych monitorów

Urządzeniem, którego popularność wzrosła w tym okresie był monitor interaktywny, jako istotny element w tworzeniu miejsc do zdalnej komunikacji. Jeden z ciekawszych projektów, jakie zostały zrealizowane w ostatnim czasie, był oparty na monitorach Optoma, które zostały wykorzystane do stworzenia sal konferencyjnych dla Izby Architektów RP na terenie całej Polski. Przyczyniło się to nie tylko do usprawnienia kontaktu między siedzibami wojewódzkimi, ale także mocno przekuło na obniżenie kosztów funkcjonowania tej instytucji (wyeliminowanie zbędnych wydatków generowanych w czasie podróżowania). 

Monitory marki Optoma zostały wprowadzone w 13 placówkach IARP przez hub technologiczny Omnidigital, który dzięki możliwości pełnej integracji, jaką daje producent urządzenia, dostosował cały system pod potrzeby odbiorcy. 

Elementy, które były istotne dla naszego klienta to przede wszystkim jakość i mobilność monitora interaktywnego, system odpowiedniego nagłośnienia sal, czy wysokiej jakości kamery zapewniające perfekcyjne połączenie między placówkami. Do tego także możliwość integracji systemu w korelacji do specjalnych kamer wyświetlających dokumenty. Monitory Optoma łączą wszystkie niezbędne specyfikacje, a my byliśmy w stanie stworzyć hiperpersonalizowaną przestrzeń do komunikacji właśnie z ich wykorzystaniem – wspomina Marcin Zabiegaj, prezes Omnidigital. 

Komunikacja zdalna na plus 

Wielofunkcyjność monitorów Optoma (bezprzewodowe przesyłanie treści z kilku urządzeń na raz, współdzielenie ekranu, możliwość nagrywania ekranu podczas prezentacji) oraz opcje dotyku (do 20 punktów) sprzyja efektywności działania zespołów, a tym samym pozwala na interakcję wizualną z uczestnikiem podkreślając jasność przekazu oraz elastyczność komunikacji. Dodatkowym wyróżnieniem nowoczesnych monitorów interaktywnych Optoma jest możliwość wewnętrznego połączenia z oprogramowaniem OPS (z wbudowanym Windowsem), który pozwala na prowadzenie spotkań bez podpinania zewnętrznego sprzętu pośredniczącego, w efekcie tworząc niezależny system wideokonferencyjny.

Całość działania procesu wideokonferencji może być również koordynowana zewnętrznie przez administratorów, którzy w razie wystąpienia błędu są w stanie skorygować jego działanie bez potrzeby fizycznej obecności na miejscu – obniżając tym samym koszty funkcjonowania całej infrastruktury. 

W przypadku Izby Architektów zastosowaliśmy monitory 75 oraz 85 calowe, które można dowolnie przemieszczać za pomocą dołączonego mobilnego wózka, co również było istotne z punktu widzenia klienta – dodaje Marcin Zabiegaj. 

Usprawnienie procesu komunikacji jest obecnie istotne w działalności każdej dobrze prosperującej firmy, a także stanowi element wizerunkowy. Kluczowe w inwestycji związanej z technologicznymi rozwiązaniami jest przede wszystkim wspomniane na początku obniżenie kosztów dotyczących rezerwacji hoteli, przestrzeni coworkingowych czy sal konferencyjnych, ale również zaoszczędzenie czasu przeznaczanego na służbowe podróże. 

Cieszymy się, że nasza Izba Architektów zyskała odpowiednio wyposażone sale konferencyjne, które sprzyjają spotkaniom i szkoleniom członków. To ważne, aby komunikacja była zrozumiała, intuicyjna, a przede wszystkim wygodna i dopasowana pod potrzeby odbiorcy – podkreśla Anatol Kuczyński, Sekretarz Izby Architektów.   

Odpowiednie wdrożenie kluczem do sukcesu  

Każdy proces wprowadzania rozwiązań digital, który ma za zadanie ułatwić komunikację wewnątrz instytucji czy firmy, zaczyna się od analizy potrzeb konsumenckich. Przeprowadzając testy w specjalnych laboratoriach technologicznych, hub Omnidigital dopasowuje poszczególne elementy systemów zgodnie z wytycznymi klienta, a także z technicznymi możliwościami pomieszczeń przeznaczonych do komunikacji.  

W Omnidigital stawiamy przede wszystkim na odpowiednie szkolenie w momencie przeprowadzania wdrożenia technologicznego. Znając wszystkie właściwości, jakie oferuje nam urządzenie, w tym przypadku Optoma, zostawiamy klienta z pełnym zakresem wiedzy odnośnie możliwości monitora i jego zastosowania. A możliwości są w tym przypadku niezwykle szerokie i mocno zachęcam do ich odkrywania – podsumowuje Marcin Zabiegaj.  

Więcej informacji o monitorach interaktywnych Optoma:
www.optoma.pl