Case study: monitory Optoma w Izbie Architektów RP
W kilkunastu lokalnych placówkach IARP specjaliści z hubu technologicznego Omnidigital zainstalowali monitory marki Optoma. Dzięki możliwości pełnej integracji, jaką daje producent urządzeń, dostosowali cały system pod konkretne potrzeby odbiorcy.

Przełom lat 2020 i 2021, włączając w to okres pandemii koronawirusa, to czas mocnego wybicia się rozwiązań multimedialnych, szczególnie służących do zdalnej komunikacji i wspierających firmy oraz instytucje w trudnym okresie ograniczenia kontaktów osobistych. Lata te okazały się przy tym kluczowe dla wzrostu popularności monitorów dotykowych w salach wideokonferencyjnych, jak też komunikatorów, które stanowiły w omawianym okresie nieodłączny komponent pracy. Zwłaszcza intuicyjna obsługa tego sprzętu zaowocowała systematycznym korzystaniem z niego w ramach codziennych obowiązków, co ma miejsce do dnia dzisiejszego.
Popularność interaktywnych monitorów
Urządzeniem, którego popularność wzrosła w tym okresie był monitor interaktywny, jako istotny element w tworzeniu miejsc do zdalnej komunikacji. Jeden z ciekawszych projektów, jakie zostały zrealizowane w ostatnim czasie, był oparty na monitorach Optoma, które zostały wykorzystane do stworzenia sal konferencyjnych dla Izby Architektów RP na terenie całej Polski. Przyczyniło się to nie tylko do usprawnienia kontaktu między siedzibami wojewódzkimi, ale także mocno przekuło na obniżenie kosztów funkcjonowania tej instytucji (wyeliminowanie zbędnych wydatków generowanych w czasie podróżowania).
Monitory marki Optoma zostały wprowadzone w 13 placówkach IARP przez hub technologiczny Omnidigital, który dzięki możliwości pełnej integracji, jaką daje producent urządzenia, dostosował cały system pod potrzeby odbiorcy.
– Elementy, które były istotne dla naszego klienta to przede wszystkim jakość i mobilność monitora interaktywnego, system odpowiedniego nagłośnienia sal, czy wysokiej jakości kamery zapewniające perfekcyjne połączenie między placówkami. Do tego także możliwość integracji systemu w korelacji do specjalnych kamer wyświetlających dokumenty. Monitory Optoma łączą wszystkie niezbędne specyfikacje, a my byliśmy w stanie stworzyć hiperpersonalizowaną przestrzeń do komunikacji właśnie z ich wykorzystaniem – wspomina Marcin Zabiegaj, prezes Omnidigital.

Komunikacja zdalna na plus
Wielofunkcyjność monitorów Optoma (bezprzewodowe przesyłanie treści z kilku urządzeń na raz, współdzielenie ekranu, możliwość nagrywania ekranu podczas prezentacji) oraz opcje dotyku (do 20 punktów) sprzyja efektywności działania zespołów, a tym samym pozwala na interakcję wizualną z uczestnikiem podkreślając jasność przekazu oraz elastyczność komunikacji. Dodatkowym wyróżnieniem nowoczesnych monitorów interaktywnych Optoma jest możliwość wewnętrznego połączenia z oprogramowaniem OPS (z wbudowanym Windowsem), który pozwala na prowadzenie spotkań bez podpinania zewnętrznego sprzętu pośredniczącego, w efekcie tworząc niezależny system wideokonferencyjny.
Całość działania procesu wideokonferencji może być również koordynowana zewnętrznie przez administratorów, którzy w razie wystąpienia błędu są w stanie skorygować jego działanie bez potrzeby fizycznej obecności na miejscu – obniżając tym samym koszty funkcjonowania całej infrastruktury.
– W przypadku Izby Architektów zastosowaliśmy monitory 75 oraz 85 calowe, które można dowolnie przemieszczać za pomocą dołączonego mobilnego wózka, co również było istotne z punktu widzenia klienta – dodaje Marcin Zabiegaj.
Usprawnienie procesu komunikacji jest obecnie istotne w działalności każdej dobrze prosperującej firmy, a także stanowi element wizerunkowy. Kluczowe w inwestycji związanej z technologicznymi rozwiązaniami jest przede wszystkim wspomniane na początku obniżenie kosztów dotyczących rezerwacji hoteli, przestrzeni coworkingowych czy sal konferencyjnych, ale również zaoszczędzenie czasu przeznaczanego na służbowe podróże.
– Cieszymy się, że nasza Izba Architektów zyskała odpowiednio wyposażone sale konferencyjne, które sprzyjają spotkaniom i szkoleniom członków. To ważne, aby komunikacja była zrozumiała, intuicyjna, a przede wszystkim wygodna i dopasowana pod potrzeby odbiorcy – podkreśla Anatol Kuczyński, Sekretarz Izby Architektów.
Odpowiednie wdrożenie kluczem do sukcesu
Każdy proces wprowadzania rozwiązań digital, który ma za zadanie ułatwić komunikację wewnątrz instytucji czy firmy, zaczyna się od analizy potrzeb konsumenckich. Przeprowadzając testy w specjalnych laboratoriach technologicznych, hub Omnidigital dopasowuje poszczególne elementy systemów zgodnie z wytycznymi klienta, a także z technicznymi możliwościami pomieszczeń przeznaczonych do komunikacji.

– W Omnidigital stawiamy przede wszystkim na odpowiednie szkolenie w momencie przeprowadzania wdrożenia technologicznego. Znając wszystkie właściwości, jakie oferuje nam urządzenie, w tym przypadku Optoma, zostawiamy klienta z pełnym zakresem wiedzy odnośnie możliwości monitora i jego zastosowania. A możliwości są w tym przypadku niezwykle szerokie i mocno zachęcam do ich odkrywania – podsumowuje Marcin Zabiegaj.
Więcej informacji o monitorach interaktywnych Optoma:
www.optoma.pl

Podobne artykuły
Monitory interaktywne gorącym towarem
Monitory interaktywne stają się coraz popularniejsze w sektorze edukacji, i to na wszystkich poziomach. Jednak nie zawsze szkołom wystarcza pieniędzy na szkolenia z obsługi nowego sprzętu.
Szkoły potrzebują szybkich sieci i dobrej ochrony
W początkowej fazie pandemii szkoły skupiały się na inwestowaniu w narzędzia do współpracy. W tym roku widoczna jest koncentracja na bezpieczeństwie i projektach sieciowych.
Optoma: nowe projektory o najwyższej jasności
Tajwański producent rozszerzył ofertę o serię profesjonalnych projektorów WUXGA o najwyższej jasności – nawet do 22 000 lumenów - z ośmioma wymiennymi obiektywami.