Wejście Polski do Unii Europejskiej jest już prawie przesądzone. Zdaniem producentów urządzeń sieciowych większość polskich MSP, aby skutecznie konkurować w nowych warunkach, musi inwestować w infrastrukturę informatyczną, czyli kupować, kupować i jeszcze raz kupować. Pozostaje jedynie pytanie, czy znajdą na to pieniądze. Na pewno mogą jednak korzystać z unijnych funduszy strukturalnych, które zostały dotychczas wykorzystane w niewielkim stopniu. Coraz więcej sprzedaje się sprzętu dla rynku SOHO. Dzieje się tak dzięki niskim cenom urządzeń sieciowych, a także rosnącej liczbie resellerów, którzy je sprzedają. Allied Telesyn zakończył 2002 r. podpisaniem ponad 350 umów partnerskich. W 2003 r. resellerzy będą mogli wziąć udział w programie D-Linka. Zmiany w kanale partnerskim przeprowadził także 3Com.

Najbliższe miesiące mogą okazać się przełomowe dla partnerów HP, które zamierza szybko zwiększyć udziały w rynku. Zapowiada też obniżenie cen produktów. W wyniku aktywniejszej polityki promocyjnej w ciągu kilku ostatnich miesięcy 2002 roku podwoiła się wartość sprzedanych przez HP przełączników. W jaki sposób zareagują na to główni gracze na rynku sieciówki, czyli 3Com i Cisco Systems, wkrótce się przekonamy. Rośnie popularność urządzeń bezprzewodowych. Ich sprzedaż ma być jeszcze wyższa niż w 2002 r., głównie ze względu na ubiegłoroczne uwolnienie częstotliwości radiowych. Klienci zaczęli także ufać tym rozwiązaniom i dostrzegli, że ich zastosowanie pozwala zaoszczędzić znaczne sumy.