Xiaomi poprawiło skorygowany zysk netto w II kw. br. o 147 proc., do ok. 700 mln dol. (5,1 mld RMB). Jest to także o 55 proc. więcej (w juanach) niż w słabym I kw. br. W sumie w całym I półroczu zysk okazał się podobny jak rok wcześniej.

Zysk poprawił się pomimo sprzedaży w II kw. br. niższej o 4 proc. r/r (ok. 9,3 mld dol., 67,4 mld RMB).

Cięcie wydatków

Jak twierdzi firma, od czasu wdrożenia kluczowej korporacyjnej strategii nacisku na skalę i rentowność biznesu dwa kwartały temu, Xiaomi wypracowało solidny zysk i wzrost z działalności, a wiele wskaźników operacyjnych zdobyło historyczne maksima.

Producent ściął wydatki o 2,3 proc. r/r w II kw. br., do ok. 1,4 mld dol. Marża brutto sięgnęła 21 proc. Według firmy marże poprawiły się w trzech głównych segmentach działalności: smartfony, urządzenia IoT i produkty lifestyle’owe oraz usługi internetowe.

Spadek obrotu na smartfonach, 13 proc. marży

Marża na smartfonach sięgnęła w II kw. br. 13,3 proc., co oznacza wzrost o 4,7 punktu procentowego rok do roku, ustanawiając rekordowy poziom. Przy czym obroty na smartfonach spadły o 13,5 proc. r/r ok. 5 mld dol. Wobec I kw. br. widać natomiast odbicie o 4,6 proc. r/r.

Przychody Xiaomi z produktów IoT i lifestyle’owych wyniosły nieco ponad 3 mld dol., co oznacza wzrost o 12,3 proc. r/r, a marża brutto osiągnęła 17,6 proc.

Na koniec II kw. br. Xiaomi miało do dyspozycji 15,5 mld dol. środków pieniężnych. Wydatki na B&R urosły o 21 proc., do ok. 630 mln dol.

Inwestycje w AI

Xiaomi inwestuje w sztuczną inteligencję. Grupa AI koncernu powiększyła się do ponad 3 tys. specjalistów, którzy rozbudowują kompetencje AI w różnych obszarach, jak obrazowanie, dźwięk, grafiki, NLP, ML.