AB poinformowało o nawiązaniu długoterminowej współpracy z Xiaomi. W ramach umowy wrocławska firma staje się dystrybutorem rozwiązań tej marki. Rok temu uzyskała już taki status w Czechach i na Słowacji.

Od teraz AB odpowiada za dystrybucję najnowszych modeli smartfonów Xiaomi, a także innych produktów firmy, takich jak hulajnogi elektryczne, odkurzacze, urządzenia wearables, telewizory, małe AGD i systemy smart home.

AB w I kw. 2023 r. (III kw. roku finansowego 2022/2023) osiągnęło ponad 3,5 mld zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży i 32 mln zł zysku netto (+4 proc. r/r).

Wzrost obrotów grupy na rynku dystrybucji w segmencie telco wyniósł w tym czasie 13 proc. r/r, podczas gdy cały rynek smartfonów w Polsce, Czechach i na Słowacji spadł w sumie w I kw. br. o 5,3 proc. r/r – według danych Contextu.