Przychody Xiaomi w pierwszych trzech miesiącach 2023 r. poszły w dół o 18,9 proc. r/r, do 8,4 mld dol. Nie jest to niespodzianką wobec rekordowych spadków na rynku smartfonów. Dołek okazał się nawet nieco mniejszy, niż spodziewali się analitycy.

W ujęciu ilościowym Xiaomi wysłało na rynek o ponad 8 mln smartfonów mniej niż przed rokiem (-21 proc.), tj. 30,4 mln szt. W czasach inflacji średnia cena smartfona Xiaomi urosła jedynie o 2,7 proc. r/r.

Koncern osiągnął jednak mimo nurkującej sprzedaży zaskakująco wysoki zysk w I kw. 2023 r. Poprawił się z -83 mln dol. przed rokiem do +595 mln dol. To efekt wdrożonego planu cięcia kosztów, w tym zwolnień. Marża brutto urosła do 19,5 proc. z 17,3 proc. przed rokiem, a na smartfonach do 11,2 proc. z 9,9 proc.