CEO Netguru Marek Talarczyk ze względów zdrowotnych zrezygnował z funkcji – poinformowała spółka. Kuba Filipowski, współzałożyciel i Chief Strategy Officer, zostaje nowym CEO.

Marek Talarczyk kierował poznańską spółką software’ową od 2019 r.  Nominacja Kuby Filipowskiego ma zapewnić ciągłość kierownictwa i kontynuację dotychczasowej strategii.

Marek przeprowadził Netguru przez najtrudniejszy okres w historii firmy, w tym pandemię Covid-19 i pierwsze etapy recesji” – komentuje nowy CEO Kuba Filipowski. W marcu br. Netgruru poinformowało, iż pożegna ok. 150 osób na etacie oraz kontraktorów (ok. 16 proc. załogi), co wyjaśniono zmianą otoczenia biznesowego i koniecznością przygotowania się na nowe wyzwania.

W 2021 r. Netguru osiągnęło 232,1 mln zł przychodów (+46 proc. r/r), w tym 83 proc. za granicą. Zysk netto wzrósł o 17 proc., do 27 mln zł.

Nowy CEO: “AI może rozwiązać znaczną część zadań”

Kuba Filipowski założył Netguru w 2008 r. razem z Wiktorem Schmidtem, który jest aktualnie Executive Chairman.

Zajmował się budową zespołów i procesów sprzedażowych, w 2022 r. koordynował działania z zakresu M&A, które doprowadziły do strategicznych inwestycji w spółki Pilot44 i mohi.to. Jest też aniołem biznesu i zwolennikiem wykorzystywania AI w tworzeniu produktów cyfrowych.

„Doszliśmy do punktu, w którym AI może rozwiązać znaczną część zadań poznawczych, z którymi komputery wcześniej nie radziły sobie zbyt dobrze. Możemy być dzięki temu skuteczniejsi w codziennej pracy, więcej uwagi poświęcając tym kwestiom, które są kluczowe dla rozwoju produktów” – uważa nowy szef spółki.

“Jestem pewien, że Netguru będzie dostarczać jeszcze bardziej wyjątkowe oprogramowanie, opierając się na rozwiązaniach z zakresu Generative AI. To jedna z najbardziej ekscytujących technologii mojego życia” – dodaje Filipowski.

Wiktor Schmidt, który prowadził Netguru jako CEO w latach 2008 – 2019, pozostaje na obecnym stanowisku Executive Chairman. Będzie w dalszym ciągu wspierał działania służące budowaniu marki Netguru, reprezentując spółkę na głównych wydarzeniach branżowych, nawiązując nowe, strategiczne relacje i kontakty.