Naszym celem jest stworzenie
najlepszej usługi chmurowej w mobilnym świecie – 
powiedział wczoraj Phil Sorgen
(na zdj.)
, szef światowego kanału partnerskiego
Microsoftu, do kilkunastu tysięcy uczestników tegorocznego WPC. Tym samym nie
pozostawił cienia wątpliwości, w jakim kierunku zmierza koncern z Redmond, choć
na razie jedynie 53 tys. partnerów producenta (z ponad 600 tys. na całym
świecie) zdecydowało się na sprzedaż usług i oprogramowania Microsoftu w modelu
cloud. To wciąż stosunkowo niewiele, ale przedstawiciele producenta podkreślali,
że w ciągu zakończonego w czerwcu 2014 roku finansowego Microsoft zanotował
116-proc. wzrost liczby „chmurowych” partnerów. 

Z kolei w rozpoczętym
właśnie, 2015 roku finansowym dostawca chce mieć ich już 150 tysięcy –jak
powiedział Kevin Turner, Chief Operating Officer.

Chmura w promocji

Mają w tym pomóc między innymi
trzy nowe kompetencje w ramach programu partnerskiego. Pierwsza to Small and
Midmarket Cloud Solutions dla sprzedawców Office 365 w segmencie MSP. Druga to Cloud
Productivity, wprowadzona z myślą o integratorach oferujących Office 365 dużym
firmom. I wreszcie Cloud Platform przeznaczona dla partnerów świadczących usługi
PaaS oraz SaaS w oparciu o platformę Azure. 

Co więcej, partnerzy, którzy będą
podwyższać swoje kompetencje w ramach chmury, będą teraz mogli liczyć na
większą liczbę licencji typu IUR (InternalUseRights) na Office’a 365 oraz Azure’a.
Co ciekawe, podczas WPC ogłoszono również 10-proc. obniżkę opłat za
kompetencje on-premise. Phil Sorgen tłumaczy, że zaoszczędzone w ten sposób
pieniądze resellerzy powinni wydać na… rozwój kompetencji  chmurowych. Poinformował również, że we
wrześniu integratorzy zyskają dostęp do Signature Cloud Support – narzędzia umożliwiającego
bieżący kontakt z zespołem, który będzie wspierał partnerów działających w
modelu cloud.

Kolejną nowością, która została
ogłoszona podczas tegorocznego WPC, jest program Microsoft Cloud Solution
Provider. Dzięki niemu integratorzy staną się pierwszym i jedynym kontaktem dla
użytkowników chmurowych usług Microsoftu. Sami będą mogli wystawiać faktury zarówno
za usługi producenta,jak też swoje własne. Nowy program, któryna razie dotyczy
Office’a 365 oraz Windows Intune, docelowo ma obejmować m.in. także Azure oraz
Dynamics CRM Online. Program będzie wprowadzany w życie przez najbliższy rok w
48 krajach, także w Polsce. Przedstawiciele producenta zapewnili poza tym, że jeszcze
w tym roku finansowym Microsoft Dynamics CRM Online będzie oferowany w ramach programu
Microsoft Open Licensing.

(Prawie) cała para w Azure

Wiadomo już natomiast, że
dokładnie 1 września br. na zasadach Open Licensing będzie dostępna platforma
Microsoft Azure. Kolejne zmiany dotyczą Azure Certified Program, który zapewni
integratorom m.in. dostęp do bazy klientów w ramach Azure Management Portal, a
także wsparcie w działaniach marketingowych. Platforma jest jednym z kluczowych
filarów obecnej strategii Microsoftu. Podczas WPC przedstawiciele producenta
podali, że 35 proc. przychodów ze sprzedaży usług na platformie Microsoft Azure generują
partnerzy producenta (w przypadku Office’a 365 – 75 proc.). Nie wiadomo
jeszcze, jak na ten wskaźnik wpłynie udostępnienie nowej usługi Azure Machine
Learning, która – zdaniem Josepha Sirosha, wiceprezesa działu Machine Learning –
potrafi skutecznie przewidywać przyszłość.

Zastosowań naszego narzędzia może być bardzo dużo. Przykładowo, wielu z
nas traci dużo czasu traci na przygotowywanie raportów kwartalnych i prognoz na
kolejne miesiące. Machine Learning zrobi to za nas wielokrotnie szybciej i z
równie dobrymi efektami
– zapewnia Joseph Sirosh w rozmowie z CRN Polska.

Przedstawiciel Microsoftu
podkreśla, że usługa może być stosowana nawet w małych firmach. Przykładowo, na
potrzeby siłowni, żeby określić, w jakich okresach roku możemy spodziewać się
napływu i odpływu określonych typów klientów.

Niezliczoną ilość analiz i przewidywań można prowadzić na swoje własne
potrzeby, co robi też Microsoft, jak również na potrzeby klientów, co jest
sposobem na dodatkowe zyski
– mówi Joseph Sirosh, który przeszedł do
Microsoftu prosto z Amazona.

Już dziś wybrani partnerzy
Microsoft wykorzystują obecną, pierwszą wersję Azure Machine Learning do budowy
rozwiązań dla klientów. MAX451 pomaga dużej firmie detalicznej określić, po
jakie produkty ich klienci sięgną w następnej kolejności. Z kolei OSIsoft
pracuje z Carnegie Mellon University nad wykrywaniem usterek w budynkach kampusu.

Producent podkreśla, że cena
usługi ma być bez porównania niższa niż koszty stworzenia i utrzymywania własnego
działu badawczego (jedna z opcji to 30 centów za 1 godzinę analiz). Jak czytamy
w komunikacie prasowym: „Azure Machine Learning to gotowa usługa, która łączy
wszystkie korzyści rozwiązań chmurowych (m.in. brak wysokich kosztów wejścia w
inwestycję) z możliwościami nowoczesnych narzędzi analitycznych, algorytmów
wykorzystywanych w Xbox czy Bing, a także lata doświadczeń w obszarze uczenia
maszynowego wypracowanych przez Microsoft”. Integratorzy zainteresowani usługą
mogą już skorzystać z udostępnionego właśnie darmowego portalu szkoleniowego pod
nazwą Azure Machine Learning University.

W kolejnych dniach będziemy na bieżąco relacjonować dalszy przebieg Microsoft
WPC 2014. Sprawdzaj nowe informacje na CRN.PL oraz na naszym profilu na
Facebooku (
www.facebook.com/crnpolska).