System informatyczny, który będzie obsługiwał wnioski o dotacje do projektów związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, ma powstać do końca roku. Każdy przedsiębiorca, który złożył wniosek, dostanie indywidualne konto. Dzięki temu będzie mógł śledzić online dalszy bieg sprawy, np. sprawdzić, czy projekt został już oceniony, jaka jest punktacja, czy trzeba dołączyć dodatkowe dokumenty itp. System ma także umożliwić beneficjentom podpisywanie umów, aneksów, wypłaty, monitoring rozliczeń. Z drugiej strony ułatwi PARP kontrolę firm, którym przyznano pieniądze – będzie wysyłał raporty o postępach w realizacji projektów i opóźnieniach.

Dostawcą rozwiązania do elektronicznej obsługi wniosków będzie prawdopodobnie Comarch. Wartość inwestycji jest oceniana na ok. 750 tys. zł.

Wnioski o unijne dotacje do projektów związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną (Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Działanie 8.1) można składać do 30 września br. Maksymalna wysokość dotacji dla jednej firmy wynosi 700 tys. zł, minimalna – 20 tys. zł.