Warunki prowadzenia biznesu w Polsce
Tylko 2 proc. ankietowanych przedstawicieli firm w Indeksie Lewiatana uważa, że się poprawiły.
63 proc. menedżerów zarządzających firmami uważa, że w ostatnich sześciu miesiącach, pogorszyły się warunki prowadzenia biznesu. 35 proc. nie widzi znaczącej zmiany, a dla 2 proc. warunki się poprawiły. Najbardziej krytycznie oceniają rzeczywistość średnie firmy – wynika z lipcowego badania, które na zlecenie Konfederacji Lewiatan przeprowadził CBM Indicator.
Warunki prowadzenia działalności gospodarczej pogorszyły się dla 64 proc. średnich firm, 63 proc. małych i 60 proc. dużych firm. Nie widzi znaczącej zmiany 36 proc. małych i dużych firm oraz 33 proc. średnich. Poprawę obserwuje tylko 4 proc. dużych firm, 3 proc. średnich i 1 proc. małych.
Prowadzenie firmy w kontekście biznesowym
Nastroje dotyczące prowadzenia firmy w najbliższym czasie w kontekście biznesowym są niekorzystne – przeważa nastawienie negatywne nad pozytywnym. 59 proc. przedsiębiorców ma negatywne nastawienie, a 36 proc. jest pozytywnie usposobiona, 5 proc. firm nie było w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Najbardziej pesymistycznie (63 proc.) postrzegają rzeczywistość menedżerowie z firm średnich, podobnie jak w poprzednim badaniu. W przypadku firm dużych odsetek ten wyniósł 54 proc., a małych 59 proc.
Prowadzenie biznesu w kontekście zmian w prawie
Jeszcze bardziej niekorzystne są nastroje przedsiębiorców odnośnie prowadzenia firmy w kontekście zmian w prawie i działań administracji. 65 proc. przedsiębiorstw obawia się takich zmian, w tym 66 proc. średnich, 65 proc. małych oraz 64 proc. dużych. 26 proc. firm ma pozytywne nastawienie (28 proc. dużych, 27 proc. małych oraz 19 proc. średnich).
Cykliczne badanie nastrojów przedsiębiorców „Indeks Biznesu” przeprowadził w lipcu br., na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców, CBM Indicator na zlecenie Konfederacji Lewiatan.
Podobne aktualności
Aplikacje, bezpieczeństwo i dane będą priorytetem w przetargach
Według ustaleń EMC aplikacje, cyberbezpieczeństwo, centra i transmisja danych to najważniejsze obszary, w które chcą inwestować jednostki administracji i urzędy.
5 najważniejszych powodów zakupów online i offline
GfK zapytało ponad 20 tys. konsumentów z całego świata, dlaczego wolą kupować w Internecie, a nie w sklepie stacjonarnym oraz z jakich powodów wybierają zwykły sklep. Wyniki są zaskakujące.
Wzrosła sprzedaż urządzeń atramentowych w firmach
Część producentów dąży do zwiększenia sprzedaży atramentowych urządzeń drukujących w biznesie i wygląda na to, że jest efekt – według IDC dostawy w tym segmencie wzrosły o 16,3 proc.