VMware ma się lepiej dzięki „cloud smart”
VMware zwiększa wpływy z subskrypcji, klienci przekształcają swoje strategie z „cloud first” na „cloud smart” – komentuje CEO. Wyjaśnia, jaki to ma wpływ na zamówienia.
Klienci przechodzą do środowiska wielochmurowego – twierdzi CEO.
Rosną zamówienia we wszystkich głównych kategoriach VMware, w tym w biznesie multi-cloud, nowoczesnych aplikacji i end-user computing. Przychody firmy za II kw. finansowy 2021 r. (zakończony w lipcu br.) wyniosły 3,14 mld dol., o 9 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk netto (GAAP) spadł natomiast o 8 proc., do 411 mln dol.
Więcej regularnych wpływów
Znacznie poprawiły się przychody z subskrypcji i SaaS. W II kw. wyniosły 776 mln dol., tj. o 23 proc. więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Natomiast łącznie suma przychodów z subskrypcji i SaaS oraz licencji osiągnęła 1,51 mld dol., co stanowi wzrost o 12 proc. r/r.
Co istotne, roczne cykliczne przychody (ARR) dla subskrypcji i SaaS w II kw. wyniosły już 3,15 mld dol. (+26 proc.).
„Klienci przekształcają swoje strategie z „cloud first” na „cloud smart”. Wybierają odpowiednie platformy i usługi dostosowane do konkretnych obciążeń oraz przechodzą do środowisko wielochmurowego” — wyjaśnia Raghu Raghuram, od czerwca br. dyrektor generalny VMware.
Twierdzi, że klienci potrzebują rozwiązań multi-cloud dla wszystkich aplikacji, wsparcia innowacji cyfrowych i kontroli nad przedsiębiorstwem, aby przyspieszyć rozwój firm.
VMware jest na drodze usamodzielnienia firmy. Do oddzielenia specjalisty od wirtualizacji od Dell Technologies dojdzie prawdopodobnie na początku listopada br.
Podobne aktualności
Broadcom anuluje umowy partnerom VMware’a
Likwidowany jest obecny program partnerski. Niektórym grozi utrata statusu.
Przejęcie VMware’a jest nadal niepewne. Klienci mają problem
Fuzja może podbić ceny serwerów, zaszkodzić konkurentom, ujawnić ich tajemnice handlowe - takie wątpliwości ma brytyjski regulator.