Vectra odpowiada na zarzuty UOKiK
Spółka zabrała głos w sprawie zarzutów, jakie postawił jej urząd.
Operator zapewnia, że działa zgodnie z prawem.
„Do decyzji o zmianie warunków umów z naszymi klientami zmusiły nas zewnętrzne okoliczności niezależne od Vectry, w tym m.in. wyjątkowe przyspieszenie rozwoju cyfrowych technologii” – komentuje operator zarzuty UOKiK wobec spółki.
Urząd twierdzi, że operator jednostronnie wprowadził klauzulę umożliwiającą podwyższenie klientom opłaty za internet i telewizję i zignorował tzw. wystąpienie miękkie UOKiK w tej sprawie. Grozi mu kara za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.
Vectra wyjaśnia podniesienie opłat inwestycjami w nowoczesne technologie i rosnącymi kosztami energii, wynagrodzeń i in.
Zapewnia, że wszyscy klienci, których dotyczą zmiany, otrzymali korespondencję z wyjaśnieniem przyczyny podwyżek.
„Zmiana warunków dotyczy jedynie klientów posiadających umowy na czas nieokreślony, czyli z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia dla każdej ze stron. Co najważniejsze, informacje te przekazywane są z odpowiednim wyprzedzeniem, a każdy z naszych abonentów i abonentek dostaje szczegółową informację o możliwości wypowiedzenia umowy wraz z dokładną instrukcją, co zrobić, jeśli nie zgadza się na nowe warunki” – twierdzi Vectra.
„Biorąc pod uwagę te okoliczności, nie możemy zgodzić się ze stanowiskiem UOKiK. Nasze działania są zgodne z literą prawa i w dostateczny sposób zabezpieczają interesy klientów, którzy mają możliwość odstąpienia od umów w odpowiednim czasie” – informuje operator.
Spółka zapowiada, że złoży w UOKiK „bardziej rozbudowaną argumentację merytoryczną szczegółowo uzasadniającą nasze stanowisko”.
Podobne aktualności
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Zarzuty UOKiK wobec Vectry
Operator podwyższał klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik inflacji.
Dahua odwoła się od decyzji UOKiK
"Nie zgadzamy się z oceną postępowania" - oświadczyła spółka.