Ustawa o usługach elektronicznych: Nowy kłopot
Wszystkie firmy, które rozsyłają np. mailingi z reklamami muszą mieć teraz na to udokumentowaną zgodę adresatów
Wszystkie firmy, które rozsyłają np. mailingi z reklamami muszą mieć teraz na to udokumentowaną zgodę adresatów. Wysyłanie drogą elektroniczną informacji handlowych bez zgody odbiorcy jest zabronione – zakaz ten wprowadziła ustawa o świadczeniu usług elektronicznych obowiązująca od 10 marca.
Brak zgody adresata na wysłanie mu informacji handlowych może grozić grzywną w wysokości do 5 tys. złotych. Informacja handlowa w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług elektronicznych to reklamy, oferty, teksty promocyjne. Słowem wszelkie wiadomości, za pomocą których firma chce coś osiągnąć: wykreować swój wizerunek u potencjalnych klientów, czy namówić ich do zakupu swoich usług lub towarów. Wprowadzając zakaz wysyłki tekstów o treści handlowej bez pozwolenia odbiorcy, ustawodawca chciał dostosowywać polskie prawo jednej z unijnych dyrektyw. Jej zadaniem jest ochrona użytkowników elektronicznych środków komunikacji, m. in. przed tzw. spamem, czyli korespondencją, która w większości przypadków jest dla odbiorców bezużyteczna. Niestety zapisy w polskiej ustawie nie są równie precyzyjne i elastyczne jak prawo opracowane przez UE. Dlatego dopełnienie obowiązku uzyskania akceptacji adresata na otrzymywanie reklam może być dla polskich przedsiębiorców kłopotliwe.
Dlaczego?
Przeczytaj pełną wersję tekstu o ustawie regulującej świadczenie usług elektronicznych. Zamieścimy ją jutro, 11 marca, na naszej stronie.
Podobne aktualności
Polska firma uhonorowana przez europejskich CISO
Wybrano dwóch pierwszych finalistów nagrody ECSO CISO Choice Award 2025.