Stopniały zyski ze sprzedaży smartfonów
Jedna marka zgarnia 85 proc. zysków z globalnego rynku.
Apple jest światowym liderem przychodów i zysków ze smartfonów, z udziałem odpowiednio 45 proc. i 85 proc. w II kw. 2023 r.
Globalne przychody ze sprzedaży smartfonów spadły w II kw. 2023 r. o 8 proc. rok do roku i 15 proc. kwartał do kwartału, znacznie poniżej 90 mld dol. To najniższy wynik w drugim kwartale od 2020 r. – według Counterpoint Research.
Powodem były mniejsze o 9 proc. r/r wolumeny dostaw, podczas gdy średnia cena smartfona urosła jedynie o 1 proc., co wynika głównie z sezonowości.
Apple bierze 85 proc. zysku z całego rynku
Zysk operacyjny ze sprzedaży smartfonów także poszedł w dół, o 3 proc. r/r i 27 proc. kw/kw, do mniej niż 13 mld dol.
Apple miał największy udział w rentowności: do niego trafiło 85 proc. globalnych profitów, w porównaniu z 84 proc. w I kw. br. oraz 81 proc. w II kw. ub.r.
Firma była numerem 1 na światowym rynku także pod względem udziału w obrotach (45 proc.), mimo że przychody z iPhone’ów spadły o 2 proc. r/r (wolumeny o 3 proc.).
Będzie większa sprzedaż i zyski
Trend w kierunku modeli premium prawdopodobnie będzie kontynuowany. Producenci sprzętu ze średniej półki celują obecnie w najwyższy segment, a marki premium chcą sprzedawać więcej najdroższych urządzeń. W rezultacie zarówno globalne przychody ze smartfonów, jak i zyski operacyjne powinny poprawić się począwszy od drugiej połowy 2023 r. – przewiduje Counterpoint Research.
Podobne aktualności
Smartfony: silny wzrost po 10 trudnych kwartałach
"Poszukiwanie możliwości komercjalizacji fali generatywnej sztucznej inteligencji pozostaje kluczowe dla wszystkich graczy w ekosystemie urządzeń” - twierdzi ekspert.
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.
Rynek smartfonów osiągnął już dno i odbije
Modele premium i budżetowe powinny lepiej się sprzedawać w br.