Snowflake stanie się właścicielem Samooha – twórcy technologii bezpiecznej współpracy w zakresie danych. Dzięki temu chmurowy gigant rozszerzy ofertę usług Data Clean Rooms.

Data Clean Rooms umożliwiają współpracę przy użyciu wrażliwych danych na rygorystycznych zasadach dotyczących prywatności, bezpieczeństwa i zgodności. Zapewniają kontrolowane, zarządzane środowiska, w których dane z wielu źródeł – nawet oddzielnych firm i organizacji – można agregować na przykład na potrzeby analizy, marketingu i reklamy.

Samooha opracowała technologię, która przyspiesza budowanie i wdrażanie „pomieszczeń czystych danych” oraz zmniejsza ich złożoność – powiedział w poście na blogu Christian Kleinerman, starszy wiceprezes ds. produktu Snowflake. – Jest przeznaczona dla programistów i użytkowników biznesowych i zapewnia szablony analiz specyficzne dla branży. Intuicyjny interfejs użytkownika Samooha ułatwia tworzenie „pomieszczeń czystych danych”, które działają jako aplikacje natywne Snowflake w chmurze danych.

Dodał również, że Data Clean Room budowany od podstaw może być wyzwaniem pod względem wiedzy technicznej oraz inwestycji. Według Kleinermana stawiając na pierwszym miejscu łatwość obsługi, Samooha radykalnie przyspiesza konfigurację clean roomów i zmniejsza ich złożoność, dzięki czemu potencjalni klienci łatwiej podejmują decyzję o korzystaniu z nich. A ponieważ Samooha działa bezpośrednio w chmurze danych, wykorzystuje wbudowane funkcje bezpieczeństwa i zarządzania Snowflake, istnieje gwarancja, że dane klientów są bezpieczne i zarządzane.

Według Gartnera coraz więcej dużych reklamodawców planuje wykorzystywać technologię Data Clean Room w nadchodzących latach. Dzięki temu przejęciu Snowflake staje się kluczowym graczem na tym rynku. W listopadzie 2022 r. Amazon Web Services uruchomił usługę clean room skierowaną specjalnie do agencji reklamowych i marketingowych.

Warunki przejęcia nie zostały ujawnione. Snowflake nie podał harmonogramu jego zakończenia.