W drugim kwartale 2016 roku sprzedano systemy o łącznej pojemności 34,7 EB, co oznacza 12,9% wzrost w ujęciu rocznym. Producenci ODM (original design manufacturer), dostarczający rozwiązania dla hiperskalowalnych centrów danych, osiągnęli przychód w wysokości 794,7 mln dolarów, czyli o 21,5% mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.Sprzedaż pamięci masowej bazującej na serwerach przyniosła 2,4 mld dolarów, osiągając 9,8% wzrostu. 

Największą popularnością wśród użytkowników biznesowych cieszyły się macierze dyskowe. Ich producenci wygenerowali obrót w wysokości 5,7 mld dolarów, powtarzając wynik z drugiego kwartału 2015 roku.  – Po słabym początku roku, w drugim kwartale segment pamięci masowych nieco się uspokoił. Cały czas rosną wydatki na pamięci flash, napędzając w ten sposób rynek. Spadające ceny nośników flash, coraz większa liczba wdrożeń, a także powszechna dostępność tego typu rozwiązań, przyspieszyły proces adaptacji systemów all-flash – mówi Liz Corner z IDC. 

 

Na szczycie globalnego zestawienia sprzedaży pamięci masowych znalazły się firmy EMC (18,1%) oraz HP (17,6%), zaś trzecia pozycja przypadła Dellowi (11,5%)

 

Najwięksi producenci systemów storage dla klientów biznesowych, 2Q16 (w mln dolarów)

 

W segmencie macierzy dyskowych niekwestionowanym liderem od lat pozostaje EMC (29,9%).  Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły NetApp (10,9%) i HP (10,5%). Na uwagę zasługuje bardzo dobry wynik Hitachi Data System. Japoński producent zwiększył sprzedaż o  14, 7% w ujęciu rocznym. 

 

Przychody ze sprzedaży systemów all-flash osiągnęły poziom 1,1 mld dolarów – o 94,5% więcej niż rok wcześniej. Natomiast macierze hybrydowe wygenerowały obrót w wysokości 2,3 mld dolarów, co daje im 26% udział w rynku systemów pamięci masowych. 

 
 

Najwięksi producenci macierzy dyskowych, 2Q16 (przychody w milionach dolarów)