Globalny rynek gamingu osiągnie wartość 504,29 mld dol. w 2030 r., rosnąc w najbliższych latach średnio o 10,2 proc. co roku – prognozuje Grand View Research. Raport obejmuje urządzenia (konsole, PC i sprzęt mobilny) oraz gry offline i online.

Gaming rozkwitł w czasie pandemii, gdy stał się odskocznią od lockdownu dla ludzi zamkniętych w domach. Dobre perspektywy na kolejne lata są związane z rosnącą popularnością tytułów mobilnych, e-sportu i grania online. Ponadto wrażenia z cyfrowej rozrywki poprawia rozwój wirtualnej rzeczywistości (VR) i rozszerzonej (AR).

Jeśli chodzi o urządzenia, oczekuje się, że wartość sprzedaży konsol będzie zwiększać się o ok. 9 proc. co roku do 2030 r. Rosnące zapotrzebowanie na te urządzenia zachęciło dostawców do wprowadzenia na rynek zaawansowanych technologicznie i przystępnych cenowo urządzeń. W 2020 r. pojawiła się nowa generacja sprzętu. Sony do końca grudnia 2021 r. sprzedało 17,3 mln szt. PlayStation 5.

Jeśli chodzi o rodzaj gier, to przychody z grania online powinny zwiększać się o 13 proc. co roku. Analitycy przewidują, że wzrost rynku będzie napędzać zapotrzebowanie na gry wieloosobowe, a także na darmowe tytuły.