W czerwcu br. detaliści oferujący elektronikę wydali na reklamy 110,5 mln zł, najwięcej w całej branży handlowej (30 proc. udziału). W maju br. było to 26 proc., tj. 96 mln zł, a w kwietniu br. – 22 proc., czyli 79,5 mln zł – według Instytutu Monitorowania Mediów. Dane obejmują reklamę w prasie, radiu i telewizji. Kwoty są podawane według oficjalnych cenników netto mediów (nie uwzględniają rabatów).

Spośród sprzedawców elektroniki najwięcej na reklamę przeznacza sieć Media Expert. W czerwcu jej wydatki przekroczyły 40 mln zł wobec ponad 32 mln zł w maju br. (według stawek cennikowych).

Wydatki reklamowe sieci detalicznych z elektroniką w czerwcu 2018 r.

1. Media Expert – 40,7 mln zł
2. RTV Euro AGD – 24,7 mln zł
3. Media Markt – 14,6 mln zł
4. Neonet – 10 mln zł
5. Saturn – 7 mln zł

Ponadto na reklamy łączone Media Marktu i Saturna przeznaczono budżet w wysokości 8,7 mln zł. W maju ogłoszono plan integracji obu sieci.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Wydatki reklamowe sieci detalicznych z elektroniką w maju 2018 r.

1. Media Expert – 32,6 mln zł
2. RTV Euro AGD – 24,1 mln zł
3. Media Markt – 16,9 mln zł
4. Saturn – 9 mln zł
5. Neonet – 8,8 mln zł

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów