Rynek routerów i przełączników dla dostawców usług w II kw. 2023 r. osiągnął nowy rekordowy poziom. Przychody po raz pierwszy przekroczyły 4,1 mld dol. – według Dell’Oro Group.

Do dobrego wyniku przyczyniła się poprawa podaży komponentów i duży popyt ze strony koncernów hiperskalowych. W EMEA wzrost był dwucyfrowy dzięki dużym projektom regionalnym, z tym że w krajach MEA (m.in. w Arabii Saudyjskiej, RPA, Turcji a nawet w Etopii). Taka poprawa po słabych wynikach minionych lat zaskoczyła analityków. Ożył też popyt w Chinach.

Przychody ze sprzedaży routerów dla dostawców usług w II kw. br. zwiększyły się o 16 proc. rok do roku, przewyższając i tak wyjątkowy wzrost odnotowany w I kw. br.

To efekt nadrabiania zaległości i realizacji zamówień dzięki lepszej dostępności podzespołów. Utrzymujący się duży popyt na routery SP ze strony hiperskalerów w Ameryce Północnej przyczynił się do dużego wzrostu.

Co sprzedawało się najlepiej

Największy wzrost przychodów osiągnął segment routerów SP Core, o 26 proc. rok do roku, a za nim plasował się segment połączonych routerów SP Edge i przełączników agregacyjnych, który wzrósł o 13 proc. rok do roku.

Cisco i ZTE zwiększyły udział w całym rynku routerów SP. Huawei zyskał w połączonym segmencie routerów SP Edge i przełączników agregacyjnych, rezygnując jednocześnie z udziałów w segmencie routerów SP Core.

Co ciekawe, Huawei i ZTE odnotowały wzrosty w regionie EMEA. Huawei rozszerzył swoją działalność w krajach Europy Zachodniej.