Według danych Market Intelligence & Consulting Institute (MIC), przytaczanych przez serwis Digitimes, w całym 2012 r. na światowy rynek zostanie dostarczonych 194 mln notebooków, tj. 0,8 proc. mniej niż w 2011 r. W przypadku desktopów przewidywany spadek wyniesie 1,4 proc. (128 mln szt.).

Zdaniem MIC lepszy powinien być jednak przyszły rok – sprzedaż notebooków powinna wynieść 205 mln urządzeń (wzrost o 5,9 proc.). Jeśli chodzi o komputery stacjonarne, prognoza mówi spadku o niecałe 1 proc. (127 mln szt.).

Słaby wynik w tym roku instytut wyjaśnia coraz większym zainteresowaniem klientów tabletami. Jednak w 2013 r. sprzedaż laptopów powinny nakręcić niższe ceny ultrabooków oraz popyt na sprzęt z Windows 8.

W dużo większym stopniu niż zbyt komputerów ma zwiększyć się, według MIC, sprzedaż tabletów – w 2013 r. światowy rynek wchłonie 170 mln takich urządzeń (wzrost o 40 proc. w porównaniu z 2012 r.). Jeśli trend się utrzyma, za rok, dwa klienci będą kupować więcej tabletów niż laptopów.