AVM, niemiecki właściciel marki Fritz, poszukuje inwestora. Zainteresowanie wyraziły już firmy private equity – twierdzi dziennik Handelsblatt. Według niego wartość przedsiębiorstwa szacuje się na 750 mln – 1 mld euro.

Producent nie potwierdza tych doniesień, ale też nie zaprzecza. Skomentował natomiast, że założyciele chcą zapewnić firmie dalszy sukces, nawet gdy pewnego dnia już nie będzie ich w przedsiębiorstwie, oraz że planują tę zmianę od jakiegoś czasu.

Według dziennika proces sprzedaży może jeszcze potrwać miesiącami. W tym przedsięwzięciu AVM ma wspierać bank inwestycyjny Lincoln.

AVM Computersysteme Vertriebs założyli w 1986 roku Uli Müller-Albring, Johannes Nill i Peter Faxel, którzy nadal zarządzają przedsiębiorstwem. Firma w 2004 r. wprowadziła na rynek urządzenia Fritzbox, wówczas połączenie modemu DSL i routera. W ostatnich latach weszła także w automatykę domową dla smart home. W 2022 r. AVM osiągnął 620 mln euro przychodów. Zysk według Handelsblatt wyniósł szacunkowo 80 – 90 mln euro. Obecnie AVM zatrudnia 880 osób.