Prezes AB: „Inwestujemy w to, co do nas dojdzie”
"To jest tak jak wcześniej chmura. Ten kto będzie pierwszy, będzie miał większy tort" - szef grupy zapowiada nową ofertę dla klientów.
Dystrybutor jest gotowy do obsługi rosnącego rynku – wynika z zapowiedzi.
Wśród szans na rozwój dystrybucji jest trend używania zamiast posiadania – według AB. Dystrybutor przewiduje, że coraz więcej konsumentów będzie wybierać korzystanie ze sprzętu na zasadzie wynajmu, czyli w modelu usługowym, zamiast kupować produkty na własność. Nawiasem mówiąc, to zjawisko można już zaobserwować na różnych rynkach.
„Testujemy wynajem sprzętu wybranych producentów. Uczestniczymy w pilotażach, i to się kończy. W przyszłym roku będzie oferta dla klientów” – zapowiedział na konferencji wynikowej prezes AB, Andrzej Przybyło.
„To jest tak jak wcześniej chmura, inwestujemy w to, co do nas dojdzie. Ten kto będzie pierwszy, będzie miał większy tort. My już jesteśmy gotowi” – deklaruje szef grupy. Jak zauważa, już nawet IKEA oferuje wynajem produktów.
AB przygotowuje się na obsługę rynku „używania zamiast posiadania” wdrażając platformę do sprzedaży subskrypcyjnej oraz aplikację dla partnerów do oferowania wynajmu klientom detalicznym. Dystrybutor zorganizował również dedykowany zespół serwisowy do świadczenia usług ITAD (IT Asset Disposal).
Grupa AB w II kw. 2023 r. (IV kw. roku finansowego 2022/2023) osiągnęła przychody 3,1 mld zł i 27,2 mln zł zysku netto.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.