Wśród szans na rozwój dystrybucji jest trend używania zamiast posiadania – według AB. Dystrybutor przewiduje, że coraz więcej konsumentów będzie wybierać korzystanie ze sprzętu na zasadzie wynajmu, czyli w modelu usługowym, zamiast kupować produkty na własność. Nawiasem mówiąc, to zjawisko można już zaobserwować na różnych rynkach.

„Testujemy wynajem sprzętu wybranych producentów. Uczestniczymy w pilotażach, i to się kończy. W przyszłym roku będzie oferta dla klientów” – zapowiedział na konferencji wynikowej prezes AB, Andrzej Przybyło.

„To jest tak jak wcześniej chmura, inwestujemy w to, co do nas dojdzie. Ten kto będzie pierwszy, będzie miał większy tort. My już jesteśmy gotowi” – deklaruje szef grupy. Jak zauważa, już nawet IKEA oferuje wynajem produktów.

AB przygotowuje się na obsługę rynku „używania zamiast posiadania” wdrażając platformę do sprzedaży subskrypcyjnej oraz aplikację dla partnerów do oferowania wynajmu klientom detalicznym. Dystrybutor zorganizował również dedykowany zespół serwisowy do świadczenia usług ITAD (IT Asset Disposal).

Grupa AB w II kw. 2023 r. (IV kw. roku finansowego 2022/2023) osiągnęła przychody 3,1 mld zł i 27,2 mln zł zysku netto.