Z raportu GfK Polonia, którego wyniki opublikowała Rzeczpospolita, wynika, że Polacy coraz mniej pieniędzy przeznaczają na zakup sprzętu elektronicznego. Według firmy badawczej rynek zmniejszył się o 8,4 proc. (jego wartość na koniec 2008 r. wynosiła 17,7 mld zł – dane Euromonitora). Duże spadki sprzedaży odnotowano w segmencie komputerów stacjonarnych – 35,5,proc. Zbyt sprzętu audio zmniejszył się o 24,8 proc., odtwarzaczy DVD o 24,3 proc. Zakupy kamer cyfrowych, aparatów fotograficznych, telefonów komórkowych zmniejszyły się o 5,2 – 12,6 proc.
Sprzedają się za to telewizory – wzrost wyniósł 8,3 proc. (ma to być zasługą płaskich modeli, ponieważ sprzedaż urządzeń kineskopowych spadła o 79,9 proc.). Wartość zakupów małego sprzętu AGD (np. czajników, tosterów, itp.) jest wyższa o 4,4 proc., a dużego (np. pralek, zmywarek) o 1,7 proc.

Źródło: www.rp.pl