Podczas konferencji Intel Solutions Summit (14-16 kwietnia 2010 r.), która zgromadziła w Dubaju blisko 450 partnerów z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki producent ogłosił, że światowy rynek ma za sobą najgorszy okres spowolnienia gospodarczego. – Po spotkaniu z partnerami w 2009 r. nie wiadomo było, jak dalej rozwinie się sytuacja w branży i czy w ogóle organizować kolejny ISS w 2010 r. – przyznał Maurits Tihelman, Director, Sales and Distribution Reseller Channel Operations EMEA Intela. – Okazało się jednak, że warto. 70 proc. naszej sprzedaży w 2009 r. to efekt współpracy z resellerami. Poza tym w tym roku widać, że firmy zaczynają ponownie inwestować w informatykę.

W opinii producenta rynek wchodzi w tej chwili w nowy etap. – Po rewolucji, jaką było rozpowszechnienie się pecetów i Internetu, mamy teraz do czynienia z bardzo szybkim wzrostem sprzedaży mobilnych urządzeń podpiętych do sieci – zauważa Steven Dallman, Vicepresident, Sales and Marketing Group, General Manager, Worldwide Reseller Channel Organisation Intela. – Są to zarówno notebooki, nettopy, maszyny All-In-One, smartfony, iPhone‘y, jak również inne produkty spełniające ściśle określone funkcje, np. komunikatory służące do wymiany informacji między uczestnikami spotkań i konferencji, urządzenia służące do odtwarzania filmów podczas jazdy samochodem, tablety, hendheldy, konsole, itp.

Zdaniem Jerzego Rymarczuka, channel business managera w polskim oddziale Intela, rosnące na świecie zapotrzebowanie na sprzęt mobilny może być również szansą dla polskich resellerów. – Mogą próbować tworzyć popyt na tego typu produkty oparte na mobilnych platformach Intela również w Polsce – mówi. – Składanie tych urządzeń z gotowych elementów można zlecić azjatyckim montowniom. Głównym źródłem zarobku natomiast jest serwis i aplikacje, sprzęt stanowi tylko dodatek do nich. Polscy partnerzy Intela jednak podchodzą jednak do tematu ostrożnie. Ich zdaniem za wcześnie jest w tej chwili, by mówić, jakie są możliwości znalezienia odbiorców “szytych na miarę” rozwiązań mobilnych w Polsce.

W pierwszym kwartale 2010 r. Intel zanotował przychód w wysokości ponad 10 mld dol. (wzrost wobec analogicznego okresu 2009 r. o 44 proc.) oraz zysk netto 2,4 mld dol. (poprawa o blisko 240 proc. W porównaniu z tym samym okresem minionego roku).