Zajęcia projektu, w którym wzięło około 32 tys. uczniów, skupiały się na edukacji w zakresie komunikacji bez przemocy oraz umiejętności pokojowego rozwiązywania konfliktów. Tegoroczna edycja prowadzona była w wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku powstałym wraz z pojawieniem się w polskich szkół setek tysięcy dzieci z Ukrainy. Ogólna ilość szkół i instytucji, które wzięły udział tegorocznym przedsięwzięciu to aż 342 placówki, z czego 54 pochodziło z dużych miast, a 288 z mniejszych ośrodków, gdzie znacznie trudniej jest o wzbogacanie oferty edukacyjnej.

Epson, na potrzeby programu przekazał 300 urządzeń wielofunkcyjnych EcoTank L3251, wykorzystujących ekologiczną technologię drukowania bez użycia ciepła Heat Free. Stanowiły one wsparcie dla przedsięwzięć edukacyjnych. Ze względu na niskie koszty eksploatacji, sprawdziły się jako bardzo ekonomiczne i efektywne narzędzie. Poza drukiem wspierały zajęcia także w zakresie kopiowania i digitalizacji dokumentów, zdjęć czy  grafik.

„Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć tak ważny program edukacyjny i pomogliśmy w eliminacji ograniczeń budżetowych placówek. Szkoły, zyskały nie tylko możliwość jakościowego drukowania w trakcie trwania samego projektu, także na kolejne długie lata” – powiedziała Ewa Pytlak z Epson Polska.

Było to również okazją do przeprowadzenia badania na temat roli, jaką druk odgrywa w działaniach edukacyjnych. Wypełniono blisko 200 ankiet online, omawiających rolę obecności sprzętu drukującego w klasach. Ich wyniki wykazały, że mimo rosnącej roli technologii cyfrowych, dostęp do materiałów na papierze wciąż odgrywa kluczową rolę. 94% stwierdziło, że najbardziej skutecznym sposobem przekazywania wiedzy jest połączenie na różnych etapach pracy, środowisk cyfrowych i analogowych.

Jak mówi Prezes Fundacji, Małgorzata Nowicka: „Aż 109 respondentów wskazało drukarkę jako urządzenie pierwszego wyboru na lekcji. Pokazuje to jak bardzo odpowiednia technologia może w ogromnym stopniu przyczynić się do skutecznej edukacji. Drukarki Epson ze swą niezawodnością i efektywnością, pozwoliły nauczycielom skupić się na tym, co najważniejsze – edukacji i rozwijaniu kompetencji uczniów”.

Wyniki ankiety potwierdziły też wydajność przekazanego przez sprzętu. Aż 108 respondentów (55%) w ogóle nie musiało uzupełniać pojemnika z atramentem od początku roku szkolnego, 74 z nich (37,5) musiało to zrobić jednokrotnie. Zważywszy długość trwania projektu i intensywność zajęć, to bardzo dobry wynik.