Nowa spółka zaoferuje produkty i rozwiązania B2B dla branż audiowizualnej, produkcji TV i transmisji czy wzmocnionych urządzeń przenośnych. Oprócz tego będzie świadczyć usługi doradcze, integracji systemów, zarządzania projektami i kompetencjami w zakresie rozwoju aplikacji.

Panasonic Connect Europe rozpocznie działalność w drugiej połowie roku obrotowego 2021, zatrudniając ponad 400 pracowników. Firma będzie także kierować działaniami związanymi z nową inicjatywą rozwiązań B2B o nazwie Gemba Process Innovation.

Siedzibą główną nowej spółki będzie Wiesbaden. W jej skład wejdą następujące jednostki biznesowe:

Mobile Solutions Business Division – pomoże pracownikom mobilnym zwiększyć produktywność dzięki gamie wzmocnionych notebooków Toughbook, tabletów biznesowych i urządzeń przenośnych,

Media Entertainment Business Division – obejmie Visual System Solutions oraz Broadcast & ProAV, oferujący rozwiązania Smart Live Production w ramach kompleksowej oferty,

Rozwiązania dla biznesu i przemysłu – dostarczające technologie dla handlu detalicznego, logistyki i produkcji,

Panasonic Factory Solutions Europe – oferuje rozwiązania dla inteligentnych fabryk, w tym rozwiązania z zakresu produkcji elektroniki, robotyki i systemów spawalniczych oraz inżynierii oprogramowania.

Panasonic Connect Europe będzie monitorowana przez europejskie centrum serwisowe Panasonica. Nowa spółka będzie również czerpać z wiedzy:

Zetes – firmy należącej w całości do Panasonica. Zajmuje się opracowywaniem i sprzedażą oprogramowania dla łańcucha dostaw i rozwiązań zapewniających elastyczność, dostępność informacji i możliwość śledzenia dostaw na każdym etapie,

Blue Yonder – światowego lidera w dziedzinie cyfrowego łańcucha dostaw i realizacji handlu wielokanałowego, o przejęciu którego niedawno poinformował Panasonic.