Skok zysku i sprzedaży S4E
VAD z grupy Also ponad 10-krotnie zwiększył zysk w II kw. br.
W drugim kwartale tego roku S4E porządnie przyspieszył wzrost sprzedaży. Przychody zwiększyły się o 123 proc. rok do roku, do blisko 42 mln zł, a zysk netto ponad 10-krotnie, do 251 tys. zł.
Dynamika wzrostu obrotów okazała się niemal dwukrotnie wyższa niż w I kw. 2021 r. (+67 proc. r/r).
Zarząd wyjaśnia, że dużo wyższe przychody w II kw. br. są wynikiem znaczącego wzrostu sprzedaży rozwiązań Dell/EMC, Huawei, Commvault i Nutanix.
Niższa marżowość na Dell/EMC
Z drugiej strony, jak stwierdzono, rozwiązania Dell/EMC cechuje niższa od przeciętnej marżowość ze względu na 6 dystrybutorów działających na polskim rynku. Ponadto S4E ma niższy udział sprzedaży usług własnych w tym obszarze.
W rezultacie marża brutto dystrybutora spadła z 13,7 proc. w ub.r. do 9,7 proc., pomimo wzrostu zysku na sprzedaży o 57 proc. r/r, do ponad 4 mln zł. Zatem mniejszą niż w ub.r. marżę wyjaśniono podobnie jak w podsumowaniu I kw. 2021 r.
S4E ograniczył koszty ogólnego zarządu, które spadły o 15 proc. w II kw. br. w porównaniu z ub.r., do nieco ponad 1 mln zł.
Wybrane wyniki finansowe S4E w II kw. 2021 r. (tys. zł)
II kw. 2021 r. | II kw. 2020 r. | |
Przychody ze sprzedaży | 41 962 | 18 891 |
Zysk brutto na sprzedaży | 4 083 | 2 594 |
Marża brutto na sprzedaży | 9,73% | 13,73% |
Zysk na działalności operacyjnej | 527 | 45 |
Zysk netto | 251 | 24 |
Dwa razy więcej w 6 miesięcy
W sumie w I półroczu 2021 S4E osiągnął sprzedaż wyższą o 95 proc. niż w I półroczu 2020 r. (73,8 mln zł), na marży 9,5 proc. (rok wcześniej 13,5 proc.), z zyskiem netto 148 tys. zł (w ub.r. -420 tys. zł straty).
Podobne aktualności
S4E: 453 mln zł sprzedaży, 8 mln zł zysku w 2023 r.
VAD z Grupy Also zakończył rok 2023 dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i zysku.
S4E przyspieszył wzrost sprzedaży do 53 proc.
Produkty trzech marek znacząco przyczyniły się do lepszego wyniku.