– Polska to dla nas kluczowy kraj – zapewnił Gernot Hofstetter, dyrektor zarządzający NFON-em w Austrii i regionie CEE, podczas niedawnej, wiedeńskiej konferencji. Działający od 2007 r. dostawca usług głosowej komunikacji biznesowej w chmurze, obecny w 15 krajach europejskich, otworzył też biuro w Warszawie.

Według danych za 2020 r. wskaźnik penetracji polskiego rynku przez niemieckiego producenta wynosi niecałe 8 proc. Do 2025 r. firma liczy na osiągnięcie poziomu 16 proc. Odsetek ten odnosi się do liczby pracowników w sektorze MŚP, który jest kluczowy dla dostawcy (gdzie 100 proc. to obecnie około 5,3 mln osób).

W Polsce szczególnie duży potencjał rozwoju zarząd NFON-u dostrzega w sektorze publicznym, zwłaszcza mniejszych jednostkach samorządowych (urzędach, szkołach, przedszkolach), a także w handlu detalicznym. Firma spodziewa się też zapotrzebowania na swoje rozwiązania w hotelarstwie, do którego po koronawirusowym zastoju powinien popłynąć większy niż wcześniej kapitał na inwestycje, jak też na rynkach finansowych.

Nowy program partnerski

Obecnie NFON zatrudnia ponad 450 pracowników i współpracuje z ponad 3 tys. aktywnych partnerów, za pośrednictwem których obsługuje 50 tys. aktywnych klientów biznesowych. W Polsce liczebność kanału partnerskiego wynosi 88 integratorów, a liczba ta – zgodnie z zapowiedziami i oczekiwaniami producenta, ma rosnąć. Dostawca liczy na pozyskanie klasycznych resellerów PBX (oferując im przejście do modelu opartego na usługach), jak też na integratorów oraz MSP, którzy mogą poszerzyć swoją ofertę o chmurową komunikację. Rozwiązania NFON-a można personalizować i tworzyć na tej bazie wartość dodaną.

– Wytwarzamy „box”, a ktoś to wypełnia i konfiguruje, idąc do klienta i dostarczając to, czego on oczekuje – wyjaśnia Jan-Peter Koopmann, dyrektor ds. technologii.

W styczniu 2022 r. NFON rusza z nowym programem partnerskim. Producent przewiduje m.in. rejestrację projektów dla wszystkich partnerów, a dla wyższych poziomów (Złoty i Platynowy) dopłaty do reklam i bonusy za osiągnięcie określonych celów.

Czas na integrację

NFON uważa, że mimo wzrostu popularności wideorozmów komunikacja głosowa pozostanie dominującym kanałem komunikacji biznesowej (obecnie po poczcie elektronicznej jest nadal najpopularniejsza).

– Chcemy być wiodącym dostawcą skoncentrowanej na głosie komunikacji biznesowej w Europie – zadeklarował Jan-Peter Koopmann.  

Podkreślił przy tym, usługi NFON-u to nie tylko głos. Firma dostarcza obecnie rozwiązania integrujące różne kanały komunikacji i systemy biznesowe (funkcje UCaaS, CTI – integracja telefonu i komputera, PBX, analityka komunikacji, integracja ze sprzętem – możliwość korzystania z niemieckich rozwiązań za pomocą PC, tabletu czy telefonu DECT).

– Firmy mogą uzyskać wszystkie potrzebne im kanały komunikacji od jednego dostawcy – zapewnia Jan-Peter Koopmann.

Jednym z ważnych przekazów podczas wiedeńskiej konferencji był rozwój usługi Cloudya. W IV kw. 2021 r. NFON wchodzi na rynek z nowym rozwiązaniem Cloudya Meet&Share z funkcją wideokonferencji. Z kolei nowe rozwiązanie CRM Connect pozwala na integrację Cloudya z ponad 60 systemami CRM, a także z Microsoft Outlook i Apple Address Book.