NFON: Polska kluczowym rynkiem
Dostawca głosowej komunikacji biznesowej w chmurze otworzył oddział w Warszawie i ujawnił ambitne plany na polskim rynku. Deklaruje, że stawia na współpracę z partnerami.
NFON chce być wiodącym dostawcą skoncentrowanej na głosie komunikacji biznesowej w Europie – zapowiedziano podczas konferencji. Wkrótce rusza nowy program partnerski (zdjęcie: leadersnet.at / S. Reinberger)
– Polska to dla nas kluczowy kraj – zapewnił Gernot Hofstetter, dyrektor zarządzający NFON-em w Austrii i regionie CEE, podczas niedawnej, wiedeńskiej konferencji. Działający od 2007 r. dostawca usług głosowej komunikacji biznesowej w chmurze, obecny w 15 krajach europejskich, otworzył też biuro w Warszawie.
Według danych za 2020 r. wskaźnik penetracji polskiego rynku przez niemieckiego producenta wynosi niecałe 8 proc. Do 2025 r. firma liczy na osiągnięcie poziomu 16 proc. Odsetek ten odnosi się do liczby pracowników w sektorze MŚP, który jest kluczowy dla dostawcy (gdzie 100 proc. to obecnie około 5,3 mln osób).
W Polsce szczególnie duży potencjał rozwoju zarząd NFON-u dostrzega w sektorze publicznym, zwłaszcza mniejszych jednostkach samorządowych (urzędach, szkołach, przedszkolach), a także w handlu detalicznym. Firma spodziewa się też zapotrzebowania na swoje rozwiązania w hotelarstwie, do którego po koronawirusowym zastoju powinien popłynąć większy niż wcześniej kapitał na inwestycje, jak też na rynkach finansowych.
Nowy program partnerski
Obecnie NFON zatrudnia ponad 450 pracowników i współpracuje z ponad 3 tys. aktywnych partnerów, za pośrednictwem których obsługuje 50 tys. aktywnych klientów biznesowych. W Polsce liczebność kanału partnerskiego wynosi 88 integratorów, a liczba ta – zgodnie z zapowiedziami i oczekiwaniami producenta, ma rosnąć. Dostawca liczy na pozyskanie klasycznych resellerów PBX (oferując im przejście do modelu opartego na usługach), jak też na integratorów oraz MSP, którzy mogą poszerzyć swoją ofertę o chmurową komunikację. Rozwiązania NFON-a można personalizować i tworzyć na tej bazie wartość dodaną.
– Wytwarzamy „box”, a ktoś to wypełnia i konfiguruje, idąc do klienta i dostarczając to, czego on oczekuje – wyjaśnia Jan-Peter Koopmann, dyrektor ds. technologii.
W styczniu 2022 r. NFON rusza z nowym programem partnerskim. Producent przewiduje m.in. rejestrację projektów dla wszystkich partnerów, a dla wyższych poziomów (Złoty i Platynowy) dopłaty do reklam i bonusy za osiągnięcie określonych celów.
Czas na integrację
NFON uważa, że mimo wzrostu popularności wideorozmów komunikacja głosowa pozostanie dominującym kanałem komunikacji biznesowej (obecnie po poczcie elektronicznej jest nadal najpopularniejsza).
– Chcemy być wiodącym dostawcą skoncentrowanej na głosie komunikacji biznesowej w Europie – zadeklarował Jan-Peter Koopmann.
Podkreślił przy tym, usługi NFON-u to nie tylko głos. Firma dostarcza obecnie rozwiązania integrujące różne kanały komunikacji i systemy biznesowe (funkcje UCaaS, CTI – integracja telefonu i komputera, PBX, analityka komunikacji, integracja ze sprzętem – możliwość korzystania z niemieckich rozwiązań za pomocą PC, tabletu czy telefonu DECT).
– Firmy mogą uzyskać wszystkie potrzebne im kanały komunikacji od jednego dostawcy – zapewnia Jan-Peter Koopmann.
Jednym z ważnych przekazów podczas wiedeńskiej konferencji był rozwój usługi Cloudya. W IV kw. 2021 r. NFON wchodzi na rynek z nowym rozwiązaniem Cloudya Meet&Share z funkcją wideokonferencji. Z kolei nowe rozwiązanie CRM Connect pozwala na integrację Cloudya z ponad 60 systemami CRM, a także z Microsoft Outlook i Apple Address Book.
Podobne aktualności
Nowy dyrektor przejmuje stery NFON w Polsce
Joachim Fischer został dyrektorem zarządzającym NFON w Austrii, przejął także zarządzanie firmą w Polsce.
Film z Gali CRN Polska
Zapraszamy do obejrzenia filmu z Gali CRN Polska, na której ogłosiliśmy Kodeks Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu i wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024.
Gala CRN Polska w obiektywie
Z przyjemnością zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wyjątkowej, historycznej Gali CRN Polska, na której po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt wręczyć Certyfikaty Channel Master.