Przechody ze sprzedaży monitorów przeznaczonych dla klientów biznesowych w styczniu i lutym br. wzrosły na polskim rynku o 56,7 proc. – ustalił Context w oparciu o dane od dystrybutorów. To największa poprawa wśród dwunastu krajów europejskich, z których wyniki przytaczają analitycy.

Średnio w krajach Europy zachodniej obroty na monitorach biznesowych w dystrybucji zwiększyły się o 8 proc. (ilościowo o 6 proc.). Jeszcze lepszy bilans miały modele konsumenckie (+12 proc. wartościowo), ale sprzęt dla biznesu nadal generuje większość przychodów dystrybutorów na tym rynku.

W przypadku wyświetlaczy przeznaczonych dla przedsiębiorstw i instytucji publicznych największy wzrost zainteresowania odnotowano dla modeli ze złączem DisplayPort (+27 proc.). Widać także spory popyt na urządzenia z portem USB typu C (+19 proc.). Jednak to nadal rynkowa nisza (2 proc. udziału w sprzedaży ilościowej oraz 5 proc. w wartościowej). Również monitory z HDMI sprzedawały się nieźle (+19 proc.).

Liderem rynku monitorów biznesowych w zachodniej Europie pozostaje HP, choć sprzedaż modeli z DisplayPort amerykańskiej marki spadła. Tę niszę skutecznie zagospodarowują natomiast Dell, Lenovo i Philips, które w sumie były 38 proc. na plusie.

„Wyniki sprzedaży monitorów biznesowych pozostaną stosunkowo dobre, a popyt na modele z DisplayPort jeszcze wzrośnie, ze względu na zdolność tego sprzętu do połączenia z każdym innym rodzajem monitora oraz możliwość jednoczesnego korzystania z wielu wyświetlaczy, co jest coraz popularniejsze w przedsiębiorstwach. Wraz z rosnącą liczbą urządzeń ze złączem USB typu C, również w tej kategorii prawdopodobnie sprzedaż będzie zwiększać się zarówno w sektorze biznesowym, jak i konsumenckim” – komentuje Dominika Koncewicz, starszy analityk Contextu.

To kolejne dobre wiadomości z rynku monitorów. W ub.r. sprzedaż modeli konsumenckich w Polsce wzrosła o 8,5 proc.

 

Przychody ze sprzedaży monitorów biznesowych w wybranych krajach

Kraj Wzrost przychodów ze sprzedaży w styczniu i lutym 2018 r.
Niemcy 3,50%
Wielka Brytania 12,80%
Francja 4,40%
Holandia 5,10%
Szwajcaria 4,50%
Włochy 0,00%
Szwecja 1,50%
Hiszpania 3,40%
Polska 56,70%
Dania 26,40%
Austria 13,40%
Finlandia 38,70%

Źródło: Context