Keith Lorizio, wiceprezes Microsoftu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w USA, poinformował w internetowej telewizji Beet, że koncern wydał “miliony”, aby pomóc dostawcom tworzyć aplikacje dla Windows 8. Według niego w ciągu 90 dni od premiery nowego systemu (26 października) będzie działać 100 tys. takich aplikacji. Microsoft wysoko mierzy także ze sprzedażą Windows 8. Gigant spodziewa się, że do czerwca 2013 r. 400 milionów urządzeń na całym świecie będzie miało zainstalowaną 'ósemkę’.

Plan jest bardzo ambitny, biorąc pod uwagę prognozy dotyczące rynku komputerów – w całym 2012 r. według IDC sprzedaż laptopów i desktopów wyniesie w sumie 367 mln szt., a w 2013 r. – 391 mln szt. Zatem według Microsoftu Windows 8 w ciągu 9 miesięcy będzie działać na większej ilości urządzeń, niż sprzedaje się w ciągu roku. Rzecz jasna system kupi także jakaś część użytkowników starszych komputerów. Poza tym do oferty trafią tablety z Windows 8, choć ich sprzedaż – według prognozy IDC – nie będzie duża, przynajmniej na początku. W całym 2012 r. udział w rynku tabletów z Windowsem (wliczając także starsze wersje systemu) ma wynieść 4 proc. (ze 107,4 mln tabletów, jakie zostaną dostarczone na rynek w całym bieżącym roku zdaniem firmy badawczej).

Jak na razie Windows 8 ma mniejsze wzięcie niż Windows 7 trzy lata temu. Z nowego systemu (a dokładniej z jego przedpremierowych wersji) według Computerworlda korzysta na razie 0,33 proc. użytkowników. 'Siódemkę’ tuż przed wypuszczeniem na rynek w 2009 r. zainstalowało 1,64 proc. internautów.