Media Markt Saturn: spadki w Polsce
Utrzymał się negatywny trend - stwierdza raport.
Ceconomy, korporacja do której należy Media Markt Saturn, w II kw. br. (III kw. finansowy) globalnie osiągnęła podobne przychody niż rok wcześniej (4,565 mld euro, -0,5 proc. r/r, ale +0,2 proc. po stałych kursach walut). Strata netto z kontynuowanych operacji zmniejszyła się ze 104 mln euro do 48 mln euro. Marża zysku brutto zmniejszyła się jednak o 1,6 pproc., do 18,7 proc. Wzrost sprzedaży online wyhamował do 1,7 proc. r/r, sięgając 13 proc. przychodów międzynarodowej korporacji.
Polski rynek: mniejsza sprzedaż i zysk
Obroty Ceconomy w regionie Europy Wschodniej, do którego należy polski rynek (oraz turecki), sięgnęły 300 mln euro. Wynik w europejskiej walucie jest niższy o 11,5 proc., jednak głównie ze względu na znaczny spadek wartości liry tureckiej. Po stałych kursach walut dołek był 2,5-procentowy.
"W Polsce negatywny trend sprzedaży z poprzednich kwartałów utrzymywał się w wyniku ostrej konkurencji" – stwierdza raport.
Wynik operacyjny regionu był ujemny (-3 mln euro).
"Większość spadku zysków jest wynikiem utrzymującego się negatywnego trendu sprzedaży, a zatem z gorszych warunków dla dostawców, a także ze zwiększonych kosztów osobowych w Polsce." – zauważano w sprawozdaniu Ceconomy. Z kolei spadek zysku w Turcji wynika głównie z wysokiej bazy porównawczej (efekt jednorazowy w ub.r.).
W końcu II kw. br. sieć Media Markt w Polsce obejmowała 90 sklepów, o 1 więcej niż pod koniec I kw. br.
Trwa restrukturyzacja
W Ceconomy wdrażana jest restrukturyzacja i program oszczędności, który ma ograniczyć wydatki o 110 – 130 mln euro rocznie. Zmiany obejmują m.in. redukcje miejsc pracy w centrali Media Markt Saturn.
W całym roku 2018/2019, który zakończy się 30 września, grupa spodziewa się niewielkiego wzrostu sprzedaży, oraz ograniczonego spadku zysku operacyjnego.
Podobne aktualności
Jedna trzecia klientów chce wypożyczać elektronikę
Konsumenci są zainteresowani korzystaniem z urządzeń w modelu usługowym.- wynika z badania.
Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.
MediaMarkt modernizuje sklepy w Polsce
„Bardzo ważnym filarem naszej działalności są sklepy stacjonarne” – twierdzi prezes.