Koniec współpracy Media Marktu i Carrefoura. W hipermarketach w Warszawie i Łodzi nie ma już sklepów sieci z elektroniką. Francuska firma poinformowała, że pilotaż nie będzie kontynuowany – podały wiadomoscihandlowe.pl. Postawiła na własny koncept o nazwie Carrefour Outlet.

Firmy współpracowały w Polsce od 2018 r. Media Markt wchodząc do hipermarketów zyskiwał obecność w centrum handlowym bez większych nakładów. Oprócz produktów w sklepach w Carrefourze dostępne były usługi, takie jak odbiór zakupów internetowych czy zamówienie instalacji urządzeń. Jednak po analizie Media Markt postanowił zamknąć oba sklepy.

Firma nie zamierza jednak odpuszczać podobnych inicjatyw i rozejrzy się za możliwościami współpracy z innymi podmiotami – zapowiada dyrektor finansowy MediaMarktSaturn Polska, Wojciech Wieroński. Jak twierdzi, w innych krajach międzynarodowy detalista ma podobne sklepy, które z powodzeniem działają.

Pod koniec ub.r. w Polsce było 88 sklepów Media Markt. Detalista nadal koncentruje się na wielokanałowym modelu działania.

CEO MediaMarktSaturn Polska Alpay Güner zapowiedział w minionym miesiącu inwestycje w nowe formaty sklepów i przegląd aktualnych powierzchni.

Ostatnio Media Markt uruchomił drugi centralny magazyn w Polsce, aby przyspieszyć dostawy do sklepów i klientów oraz optymalizować koszty.