Wynik netto Lenovo w minionym kwartale (był to III kw. roku finansowego spółki) wyniósł 265,3 mln dol. wobec 204,9 mln dol. rok wcześniej. Analitycy ankietowani przez Reutersa oczekiwali zysku na poziomie (średnio ) 247,2 mln dol. Obroty wyniosły 10,8 mld dol. (+15 proc. rok do roku) – z tego 27 proc. firma wypracowała w regionie EMEA.

Najnowszy bilans pokazuje, że Lenovo znacznie zwiększyło aktywność na rynku urządzeń mobilnych. Sprzedaż tabletów i smartfonów łącznie przewyższyła zbyt komputerów. Klienci kupili o 326 proc. więcej tabletów niż rok wcześniej (3,4 mln szt.) i o 47 proc. więcej smartfonów (13,9 mln szt.). Obroty ze sprzedaży urządzeń mobilnych wyniosły 1,7 mld dol. (+73 proc. rok do roku).
Dzięki przejęciu Motoroli Mobility Lenovo awansuje do pierwszej trójki globalnych dostawców smartfonów (obecnie jest nr 4). Wartość transakcji, zgodnie z podpisaną  umową z Google’m, to 2,9 mld dol.

Jeśli chodzi o komputery, to między październikiem a grudniem 2013 r. Lenovo sprzedało 15,3 mln szt., co według IDC odpowiada udziałowi 18,5 proc. w światowym rynku (+2,4 proc.). Przychody ze sprzedaży laptopów zwiększyły się o 11 proc., do 5,4 mld dol., a desktopów – o 12 proc. – do 3,2 mld dol.