Przewidywany na rok 2011/2012 wynik EBITDA (zysk przed potrąceniem podatków, odsetek od kredytów, amortyzacji) wyniesie 38,2 mln zł. W porównaniu z poprzednią prognozą przychody są wyższe o 1 proc., zysk netto – o 18 proc., a EBITDA – o 42 proc. 

Spółka wyjaśnia zmianę nastawienia ponadprzeciętnymi wynikami operacyjnymi w IV kw. 2011 roku, zwłaszcza w ostatnich 45 dniach tego okresu. Założone wzrosty sprzedaży mają być realizowane głównie na rynku krajowym. Przewidywana jest także dalsza ekspansja za granicą. Uwzględniono efekty optymalizacji kosztów operacyjnych. Prognoza nie bierze natomiast pod uwagę planowanej sprzedaży „aktywa zaliczanego do wartości niematerialnych i prawnych”, co miałoby znacznie poprawić wyniki. Nie podano szczegółów.

Według Komputronika lepszy bilans za rok 2011/2012 jest efektem m.in. wzrostu marży (nie ujawniono liczb). Dodatkową marżę grupa miała zrealizować dzięki sprzedaży wybranych grup produktowych, co z kolei wynika – według spółki – z trafnych decyzji o zakupie określonych towarów i ich sprzedaży w optymalnym momencie, co gwarantowało wyższe zyski.

Komputronik zapewnił także, że w 2011 r. rentowność sieci salonów własnych była najwyższa w historii firmy, dzięki optymalizacji oferty produktów i inwestycji w latach 2006-2010 oraz restrukturyzacji sieci sklepów w latach 2009-2010. Odnotowano także duży wzrost sprzedaży w projektach internetowych w Polsce i Czechach. Ponadto zwiększyła się sprzedaż usług, wzrosła wartość bonusów od dostawców i producentów. Na długiej liście czynników pozytywnie wpływających na bilans wymieniono także redukcję kosztów i dobrą kampanię marketingową na 15-lecie działalności.