W zestawieniu „Top 100” wzięto pod uwagę opinie 3 mln klientów z kilku tysięcy miejscowości. Oceniano: wiedzę i kompetencje personelu, jego zachowanie i wygląd, ceny i asortyment w sklepie, organizację i czas obsługi, wygląd sklepu. Za poszczególne kategorie klienci przyznawali punkty (od -5 do +5).  W tej samej skali można było dać także osobną ocenę za całość. Ponadto internauci mieli możliwość zamieszczania komentarzy dotyczących sklepu.

W kategorii „Komputery i Multimedia – sklepy” najwyższą notę uzyskał Komputronik (+3,23).
Osoby biorące udział w głosowaniu chwaliły Komputronika m.in. za miłą obsługę i fachową wiedzę doradców, a także korzystne ceny. „Braki w ilości produktów nadrabia cudowna i bardzo profesjonalna obsługa sklepu” – napisano w jednej z opinii na „piątkę” (maksymalna ilość punktów). Klientom podobała się również strona internetowa Komputronika, a zwłaszcza szczegółowe informacje o dostępności produktów i możliwość zamieszczania opinii na stronie.

Były też negatywne komentarze. Jedna z klientek narzekała np. że „po dłuższej chwili rozglądania się po sklepie nikt z obsługi nie podszedł do mnie z propozycją pomocy.”, a od konsultantów trudno było wyciągnąć informacje o produkcie.

W kategorii „Sklepy AGD i RTV” w rankingu Top 100 znalazł się Mix Electronics (wskaźnik jakości obsługi +3,03).
I tutaj nieźle oceniono kwalifikacje załogi sklepów. Jeden z klientów był zachwycony faktem, że go pamiętano: „Sprzedawca od razu po moim wejściu przywitał mnie uśmiechem i zapytał 'jak się sprawuje pralka?’. Powiem szczerze zgięło mnie z nóg, że pamiętał.”
Pojawiały się też informacje, że osoba z obsługi nic nie wiedziała i nie umiała zaproponować produktu interesującego klienta. Ktoś inny narzekał na ceny wyższe niż u konkurencji.

W kategorii „sklepy RTV i AGD” wysoko oceniono także Neonet (+3,31).
 
Z rankingu wynika, że salony ze sprzętem komputerowym są lepiej oceniane niż duże markety elektroniczne. Dla porównania Saturn, sklasyfikowany również w kategorii „sklepy RTV i AGD”, miał wskaźnik +2,28. Sieć pozytywnie oceniano np. za bardzo dobre zaopatrzenie. Czasem gorzej było ze znalezieniem pracownika, który coś doradzi. „Czekałam z siostrą na obsługę sporo czasu – pisze jedna z klientek – Podeszłam więc do stoiska ale niestety nie uzyskałam żadnych informacji, ponieważ ‘muszę szukać pana z wąsem’, który jest z tego działu. Po ok. 20 min. zjawił się sprzedawca, ale niestety znowu nie z tego działu”.

Opinię podobną do Saturna uzyskał Media Markt (także zaliczony do „sklepów RTV i AGD”) – miał wskaźnik jakości obsługi na poziomie +2,2.

Media Markt pozytywnie oceniano m.in. za duży wybór towarów, przeceny i promocje, brak kolejek, sprawną obsługę przy kasach. Co do kompetencji personelu, zdania były podzielone. Jeden z klientów napisał np. „Personel jest kompetentny i potrafi pomóc znaleźć interesującą nas rzecz. Pracownicy są uśmiechnięci, przez co dobrze się tam czujemy.” Inny się oburzał: „sprzedawca próbował wcisnąć model zalegający zapewne dość długi czas i to w cenie o przeszło 800 zł wyższej od ceny rynkowej”. Niektórzy źle oceniali także brak zainteresowania klientami, którzy wchodzą do sklepu.

Na podstawie opinii klientów Komputronik, Mix Electronics, Neonet, Saturn i Media Markt zostały zaliczone do 100 najprzyjaźniejszych firm w Polsce i otrzymały godło „Jakość Obsługi 2011.”

Z wynikami i komentarzami można zapoznać się pod adresem www.jakoscobslugi.pl.