K Dystrybucja została autoryzowanym dystrybutorem rozwiązań firmy Kaspersky na terenie Polski. Jak poinformowano w oficjalnym komunikacie, nowy podmiot (sp. z o.o. z siedzibą w Częstochowie) został powołany decyzją zespołu pracowników dotychczasowego polskiego dystrybutora rozwiązań firmy Kaspersky, którzy „od początku budowali obecność marki w Polsce, w trosce o dobro pracowników i polskich klientów, chcąc zapewnić im legalny i bezpieczny kanał dystrybucji”.

Dotychczas dystrybutorem Kaspersky’ego w naszym kraju była warszawska spółka Kaspersky Lab Polska, która na początku kwietnia br. podjęła decyzję o zakończeniu sprzedaży w związku z wojną na Ukrainie. Wpływ na decyzję miał także fakt, że z powodu słowa „Kaspersky” w nazwie spółki firma i jej pracownicy byli atakowani po wybuchu wojny – wyjaśniał Piotr Kupczyk, szef biura komunikacji z mediami tamtej firmy.

Adam Kulski na czele nowej firmy

Prezesem K Dystrybucja został Adam Kulski, związany z marką Kaspersky w Polsce od ponad 20 lat. Poprzednio był dyrektorem marketingu w Kaspersky Lab Polska.

„Powołanie spółki było odpowiedzią na napływające wiadomości ze strony obecnych oraz potencjalnych klientów, a także partnerów, którzy chcą w dalszym ciągu kupować i sprzedawać oprogramowanie firmy Kaspersky w Polsce” – informuje K Dystrybucja.

Jak wyjaśnia Piotr Kupczyk, dotychczasowi partnerzy po zakończeniu sprzedaży przez Kaspersky Lab Polska nadal sygnalizowali zapotrzebowanie na oficjalną dystrybucję rozwiązań Kaspersky Lab w Polsce, ponieważ klienci wciąż chcą używać tych rozwiązań (a już zaczęły pojawiać się produkty pod tą marką z różnych innych, niekoniecznie pewnych źródeł), stąd decyzja o utworzeniu nowej spółki.

Spółka K Dystrybucja podpisała umowę dystrybucyjną z firmą Kaspersky Lab Switzerland GmbH (Kaspersky Lab Polska współpracował z holdingiem Kaspersky).

Jak poinformowano, nowa spółka „zajmie się obsługą klientów i partnerów, dostarczaniem rozwiązań bezpieczeństwa IT oraz dalszym budowaniem świadomości w zakresie cyberzagrożeń w Polsce. Nowy podmiot przejmie także zadania związane z prowadzeniem oficjalnych stron internetowych oraz polskojęzycznych kanałów marki w mediach społecznościowych.”

Jak zapewniał po wybuchu wojny CEO i założyciel Kaspersky Lab, Jewgienij Kaspersky, sankcje ani wojna nie zakłóciły działalności firmy. Firma podaje, że ma ponad 400 mln użytkowników na całym świecie i 240 tys. klientów korporacyjnych. Z polskiego rynku docierają natomiast sygnały, iż konkurenci Kaspersky’ego prowadzą intensywne działania w celu przejęcia partnerów i klientów rosyjskiej marki. Nie pomogło jej na pewno to, że Polskie Towarzystwo Informatyczne zaapelowało, aby zaprzestać kupowania i wykorzystywania programów komputerowych i innych produktów pochodzących z Rosji. Ostrzeżenie wydała także Komisja Nadzoru Finansowego.