ClickAd – dom mediowy i dostawca autorskich narzędzi do marketingu dołącza do grupy Euvic. Jedna z największych polskich spółek IT przejęła od funduszu zarządzanego przez 3TS Capital Partners większościowy pakiet akcji. Cena nie została ujawniona.

Piąty filar

Zakup akcji ClickAd to pierwszy krok Euvic do budowy nowego, piątego obszaru działalności biznesowej– Digital. Jego wybór grupa zapowiadała kilka miesięcy temu. Cztery już wcześniej zdefiniowane filary rozwoju Euvic to: Software Development, Body/Team Leasing, IT&Infrastructure oraz Innovations.

ClickAd jest pierwszą, ale – jak zapowiada prezes Euvic – nie ostatnią spółką, która będzie odpowiadała za rozwój obszaru Digital.

„Pozyskaliśmy specjalistów w dziedzinie marketing technology, a także IP autorskich technologii przez lata opracowywanych przez ClickAd. Bazując na naszych wcześniejszych doświadczeniach z tworzenia filaru Infrastruktura, w kolejnej fazie skupimy się na poszukiwaniu synergii w rozwijaniu biznesu z nowym partnerem” – zapowiada Wojciech Wolny.

Z kolei dla ClickAd inwestycja Euvic oznacza pozyskanie partnera strategicznego. W ramach kontynuacji w radzie nadzorczej pozostaje jej dotychczasowy przewodniczący, Zbigniew Łapiński.

Jak dom mediowy może poszerzyć ofertę grupy IT

Zgodnie ze strategią Integratora 2.0, ogłoszoną przez Euvic, celem grupy jest stworzenie kompleksowej i jednocześnie unikalnej oferty IT dla klientów. Budowane są kompleksowe usługi, wspierające firmy w cyfrowej transformacji.

Jak przekonuje Łukasz Czernecki, wiceprezes Euvic, ClickAd dobrze wpisuje się w tę strategię, ponieważ jego kompetencje i doświadczenie uzupełniają ofertę grupy informatycznej, szczególnie w portfolio projektów dla branży e-commerce.

„Pracując nad rozwojem rozwiązań e-commerce’owych, możemy jednocześnie zaproponować wsparcie ich potencjału przez generowanie ruchu czy retargeting użytkowników. W ten sposób będziemy nie tylko programować, ale też pomagać, oferowanym przez naszych klientów produktom i usługom, zaistnieć w świadomości potencjalnych odbiorców” – wyjaśnia wiceszef grupy pomysł na wprzęgnięcie nowo pozyskanej spółki w projekty realizowane przez Euvic.

Czas dużych zmian w grupie Euvic
Grupa Euvic istnieje od 2005 r. Należące do niej spółki zatrudniają ponad 3 tys. inżynierów i specjalistów, w ponad 20 biurach na całym świecie.
Rok 2020 to dla grupy czas strategicznych zmian. W ostatnim czasie Euvic kupił akcje Aden, spółki zajmującej się integracją systemów oraz rozwojem elektroniki, urządzeń IoT i kiosków informacyjnych. Zakup ten wzmocnił podstawowy obszar działalności grupy: Software Development (tworzenie oprogramowania na zamówienie wraz z usługami wdrożeniowymi).
Euvic myśli także o dalszych przejęciach, w ciągu 8 lat zamierza osiągnąć poziom 1 mld zł przychodów dla całej grupy.
O planach Euvic mówi w wywiadzie dla CRN Polska, lider grupy, Wojciech Wolny.

20 lat ClickAd
Grupa kapitałowa ClickAd działa od 20 lat. Należą do niej spółki ClickAd Interactive, All4affiliate oraz 360 e-com. Dwie pierwsze to agencje mediowe oferujące kompleksowe usługi marketingowe (analizy rynku, strategie i kampanie reklamowe, planowanie i zakup mediów).
Z kolei 360 e-com dostarcza e-sklepom autorskie usługi z zakresu AdTech (advertising technology) i MarTech (marketing technology). Specjalizuje się m.in. w retargetingu, a więc zachęcaniu osób już wcześniej zainteresowanych danym produktem czy usługą do powrotu na stronę i do zakupu.