Gracze będą wydawać coraz więcej na sprzęt
Według firmy analitycznej John Peddie Research wartość sprzedaży sprzętu dla graczy (desktopy, peryferia, notebooki) będzie systematycznie rosnąć - w 2016 r. wyniesie 26,12 mld dol.
Globalne wydatki na komputery gamingowe i peryferia mają wynieść według analityków 28,3 mld dol. w 2017 r. oraz 30,1 mld dol. w 2018 r. Wzrost jest przewidywany w związku z coraz wyższymi wymaganiami sprzętowymi i rozwojem technologii 4K, która wymaga bardzo wydajnego sprzętu. Gracze natomiast to grupa klientów, którzy gotowi są do większych wydatków.
W I poł. 2015 r. Asus miał 40 proc. udziałów w rynku notebooków dla graczy, zarówno na świecie, jak i w Polsce. W 2016 r. producent liczy na wzrost sprzedaży o 50-100 proc.
– Sprzedaż tego typu urządzeń będzie rosła z roku na rok, bo konsumenci dostrzegają zalety mobilności. Ponadto notebooki gamingowe kupują nie tylko gracze, ale i graficy czy montażyści audio-wideo oraz inne osoby potrzebujące dużej wydajności, połączonej z mobilnością – mówi Szymon Winciorek, Business Development Manager w Asusie.
Przedstawiciel firmy przewiduje także wzrost sprzedaży ultrabooków.
– W przypadku ultrabooków, mamy do czynienia z identyczną tendencją, jaka ma miejsce na rynku zaawansowanych notebooków dla graczy. Pomimo, że cena w dalszym ciągu odgrywa kluczową rolę, Polacy coraz częściej zwracają uwagę na takie detale jak czas pracy na baterii, wysoką mobilność i niezawodność – zauważa Szymon Winciorek;
Podobne aktualności
Ceny monitorów do gier będą spadać, a PC rosnąć
Sprzedaż wyświetlaczy i komputerów dla graczy pójdzie w górę w 2024 roku.
Polski producent gier zwolni 10 proc. załogi
"Podjęto trudną decyzję", "aby zachować siłę i stabilność biznesową" - uzasadnia prezes.