Firmy rodzinne potrzebują big data
Umiejętność przetwarzania dużych zbiorów danych będzie jednym z warunków utrzymania się firm rodzinnych na rynku – wynika z badania Fundacji Firmy Rodzinne.
Według autorów raportu „Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych 2017”, korzystanie z big data będzie coraz bardziej wpływać na rozwój rodzinnych biznesów. Na znaczenie umiejętności przetwarzania dużych zbiorów danych zwróciło uwagę 65 proc. badanych. Prawie połowa (42,9 proc.) liderów rodzinnej przedsiębiorczości w Polsce twierdzi, że w ostatnich trzech latach to zjawisko dotyczyło ich firmy w stopniu wysokim lub bardzo wysokim. Wśród pozostałych firm rodzinnych takiego samego zdania jest 25 proc. przedsiębiorców.
Umiejętność korzystania z dużych zbiorów danych znalazła się na drugim miejscu listy kompetencji kluczowych dla osiągnięcia przez firmy rodzinne sukcesu rynkowego. Za najważniejszą kompetencję przyszłości przedsiębiorcy rodzinni uznali inteligencję społeczną umożliwiającą rozumienie potrzeb ludzi. Wskazało na nią 76,2 proc. badanych.
Podobne aktualności
12 proc. badanych firm korzysta z Big Data
"W polskich firmach nadal brakuje świadomości na temat korzyści z wykorzystania dużych zbiorów danych" - stwierdzono w raporcie.
226 mld dol. na zaawansowaną analitykę
Wskazano powody, dlaczego firmy zwiększą wydatki blisko 4-krotnie w ciągu 5 lat.