Firmy są przywiązane do kabla
Ponad połowa polskich firm nie ma zamiaru rezygnować ze stacjonarnego Internetu. Ale są czynniki, które mogą je skłonić do rozstania z operatorem.
Większość (51,3 proc.) polskich przedsiębiorstw nadal używa stacjonarnego połączenia z Internetem, choć popularniejszy jest już Internet z telefonu (57 proc.). Przeszło jedna trzecia (34,5 proc.) korzysta z mobilnej łączności z siecią w inny sposób – według badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Firmy są przywiązane do kabla. Ponad połowa (57,8 proc.) nie zrezygnowałaby z niego na rzecz mobilnego Internetu. Pozostałych najbardziej do zmiany skłoniłoby pogorszenie się jakości łącza (20,7 proc.) oraz większy zasięg mobilnej sieci (16,8 proc.). Lepsze warunki oferty mobilnej i podwyżka opłat za stacjonarny dostęp stosunkowo niewielu przekona do zmiany operatora (15,1 proc. oraz 12,4 proc.).
Z kolei wśród przedsiębiorców używających mobilnego Internetu, 44,2 proc. nie zrezygnowałoby z niego na rzecz połączenia kablowego. Najczęściej zdecydowaliby się na zmianę z uwagi na podniesienie kosztów usługi (28,7 proc.) i pogorszenie się zasięgu (21,3 proc.).
Według badania w małych firmach (10-49 osób) i dużych (ponad 250) koszty Internetu kablowego są niższe niż mobilnego. W pozostałych grupach przedsiębiorstw (jednoosobowe, mikro, średnie) opłaty za dostęp mobilne okazały się niższe.
Przewagą Internetu stacjonarnego wciąż jest większa prędkość – średnio 90 Mb/s w badanych przedsiębiorstwach, a mobilnego – 63 Mb/s.
Podobne aktualności
12 proc. badanych firm korzysta z Big Data
"W polskich firmach nadal brakuje świadomości na temat korzyści z wykorzystania dużych zbiorów danych" - stwierdzono w raporcie.
5 zalet chmury zdaniem małych polskich firm
Tylko 17 proc. przedsiębiorców twierdzi, że korzysta z przetwarzania danych w chmurze.