Podczas promocji w noworoczną noc w e-sklepie sieci RTV Euro AGD oferowano za darmo (z ceną 0 zł) niektóre nawigacje i smartfony. Tomasz Siedlecki, dyrektor ds. marketingu RTV Euro AGD, wyjaśnia tę sytuację błędem w systemie informatycznym. Poinformował, że e-sklep nie zrealizuje tych zamówień: – Brak ceny uniemożliwia skuteczną i zgodną z prawem sprzedaż – stwierdził Tomasz Siedlecki. 

W e-mailach do klientów z informacją, że nie dostaną oni darmowych smartfonów czy nawigacji, euro.com.pl powołało się na swój regulamin, który mówi o tym, że rezerwacja/zamówienie może zostać anulowane w razie niedostępności produktu (art IV ust.19):

’Produkty zostaną zarezerwowane, a Zamówienie zrealizowane, pod warunkiem że zarezerwowane lub zamówione Produkty będą dostępne. W przypadku niedostępności danego Produktu, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o anulowaniu Rezerwacji lub Zamówienia z powodu braku Produktów lub o konieczności dłuższego oczekiwania na realizację Rezerwacji lub Zamówienia z prośbą o potwierdzenie woli dalszej ich realizacji. W przypadku braku Produktu lub braku woli dalszej realizacji Zamówienia lub Rezerwacji Klient otrzyma niezwłocznie zwrot uiszczonych przez siebie opłat.’

A zatem według e-sklepu: nie ma w ofercie produktów za 0 zł, więc nie zostaną dostarczone.

Z kolei zawiedzeni klienci e-sklepu przytaczają na jednym z forów inny punkt regulaminu RTV Euro AGD, mówiący o tym, że informacja o cenie podawana na stronie www.euro.com.pl ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez klienta potwierdzenia rezerwacji (art. II ust. 19 oraz art. IV ust. 7 punkt 2). ’W przypadku podania na stronie Sklepu błędnej ceny Klient zostanie o tym poinformowany przed otrzymaniem powyższej wiadomości e-mail’ [potwierdzenia rezerwacji/zamówienia] – czytamy w regulaminie. Tymczasem niektórzy otrzymali e-maile z potwierdzeniem rezerwacji darmowych produktów.

Według przedstawiciela UOKiK (za serwisem Moje Miasto Łódź) transakcja, która jest skutkiem awarii systemu, może zostać unieważniona, jednak e-sklep musi udowodnić, że doszło do takiego błędu.